rebeckasvovvar

Alla inlägg under juni 2012

Av Rebecka - 29 juni 2012 21:22

               

Av Rebecka - 29 juni 2012 20:05

Hej!

Det var ett tag sedan jag bloggade så nu ska jag försöka att sammanfatta lite av det som hänt de senaste dagarna,


20 juni-Jag och Mindy åkte iväg på Värmland Dals agilitycup deltävling. Det sköts en hel del en bit ifrån oss och Mindy är lite skottberörd, så hon önskade sig inget hellre än att komma där ifrån. Så lite seg var hon men hon var felfri båda banorna förutom att hon sprang förbi första hindret i första banan och kom fel i slalomen på andra banan, Så en fjärde plats av ca 13 hundar är nöjd över!


21 juni-Jag och Freja tog en dragpromenad upp till Malin och passade hennes lilla cavaliervalp Lowe medans hon skulle bort. Det gick jätte bra! När vi var ute i värmen lekte de och nosade runt och när vi gick in låg de och sov brevid varandra. De är redan bästa kompisar så oj vad de kommer ha roligt tillsammans!


26 juni- Efter att vi tagit oss en långpromenad på morgonen och haft tråkigt under dagen mötte vi upp Malin och Lowe och gick hem till mig. Där la jag ett kort personspår till lillkillen som han fick prova på. Det fattade han direkt vad han skulle göra. Sen busade han och Freja innan vi följde dem hem igen.


27 juni -På kvällen åkte jag o hundarna till klubben med Felicia o daisy för agilityträning. Vi byggde upp en bana som vi tränade lite på. Freja var ganska följsam och hon gör verkligen framsteg varje gång vi tränar, så skönt att hon följer mig istället för att sticka och nosa hela tiden. För det gäller ju verkligen för mig att hålla koll på henne eller ge henne tillfällen att gå iväg och nosa. dock så började hon med att gå under hopphindrena av någon andledning så vi måste träna mycket mera hoppteknik på höga hopphinder! Mindy fick köra hela slalomen och banan vi byggde upp. Jag är jätte nöjd över dem eftersom vi inte tränat på klubben på länge.


28 juni- Felicia hämtade upp mig o hundarna och så åkte vi till Sophia och gick en 5½km promenad i skogen med dem. Det var jätte mysigt och alla fem hundar busade tillsammans.

                       

Av Rebecka - 23 juni 2012 17:38



Igår var vi till Farfar och firade midsommar, mindy o freja fick följa med och busa med de tre hundar som var där. De skötte sig och busade förfullt! Idag däremot har vi varit uppe sen halv 7 och har sen dess gått lite små promenader i regnet och tränat lite slalomingångar ute. Vid tolv kom vi ut på en 8½km långpromenad till sjön, där badade de lite innan vi fortsatte. De var överlyckliga för de fick springa lösa i skogen vilket var ett tag sen då vi inte gått där på länge. Så nu har jag två nöjda hundar.

 

Av Rebecka - 18 juni 2012 12:57

Eftersom det inte blivit eller kommer att bli några långpromenader de kommande dagarna så består hundarnas dagar till största del av att träna slalomingångar! Det blir korta korta och intensiva pass med dem båda och framstegen märks. Super kul!


Jag har tittat runt lite på olika hundbloggar och hittade Lenas blogg "klickersmart" där hon skrev ett tips om hur hon tränat sin cocker att gå och nosa & kom tillbaka. Det för att den ska som sagt gå och nosa för att sedan kunna komma tillbaka till Lena och arbeta. Det ska jag testa att träna in på Freja. Det kan nog fungera!

   

Av Rebecka - 15 juni 2012 23:26

Hälsade på Malin och hennes lilla valp Lowe förut. Han är en otroligt social och sprallig liten cavalier. Eftersom han är valp så kommer han ju inte få följa med på våra långpromenader, men jag ska fixa ihop en liten "kärra" som Freja ska få dra där Lowe kan sitta när vi går på halvlånga promenader. Mysigt!  


Av Rebecka - 15 juni 2012 14:59

Var ute på en 10km dragpromenad förut. Blev en relativt lugn promenad och vi bara gick. Vi tragglade inte vid hundmöten vilket resulterade i att både Mindy och Freja inte skällde eller drog för att hälsa på den mötande. Så det blev en tyst och mysig långpromenad i det fina vädret!

   

Av Rebecka - 14 juni 2012 18:39

Nu har jag äntligen sommarlov så nu har jag en massa tid över till hundarna! Idag var det tänkta att vi skulle gått en ca 13km promenad men det blev endast 8.5km, så den långa promenaden tar vi till helgen istället. Snart ska vi träna lite olika komandon inne och efter det ska jag träna slalomingångar med dem båda.

   

Av Rebecka - 9 juni 2012 19:11

Imorse gick jag och Freja ut på en 8.5km promenad i spöregnet. Mindy fick stanna hemma för hon låg fortfarande och sov och vägrade att följa med ut. Freja sprang lös nästan halva vägen och skötte sig riktigt bra, en gång gick hon dock in i en vad jag trodde var tom hage, men när hon nosat klart och gått ut igen så kom det ett dussin kalvar emot oss och undrade vad vi var för någonting Supersöta! De följde efter oss så långt staketet räckte och sen stog de och kollade efter oss, Freja tyckte dem var jätte spännande och ville så gärna gå fram och nosa på dem men kalvarna var lika försiktiga dem så när Freja var för nära gjorde de ett litet skutt bakåt innan de gick fram en bit igen.


Annars har det varit en tråkig dag för hundarna, vi har inte gjort ett dug förutom att vi gått ut på gärdet ett par gånger mellan regnskurarna så de fått springa av sig.


   

Presentation


Här kommer du att få läsa om mina vardagar, tävlingar och träningar med mina underbara hundar Mindy och Freja.

Länkar

Hundaffärer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards