rebeckasvovvar

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Rebecka - 1 november 2011 18:55

Tänkte skriva upp de trix som hundarna kan. Mindy är ju som sagt en cirkusråtta som kan det mesta. Och Freja tycker jag inte kan någonting, fast när jag tänkter efter kan hon en del   , fast inte allt till 100% ännu   


Freja kan

Sitt

Ligg

Buga

Tass - vänster tassen

Tack - höger tassen

Snurr - snurra åt vänster varv

Spinn - snurra åt höger varv

Åttan

Zick-Zack

Mellan


 

Mindy kan

Sitt

Ligg

Spela död

Pang - spela död fast från stående position

Tass - vänster tass

Tack - höger tass

High Five

High Ten -sätter sig på bakbenen o båda tassarna på min hand

Snurr - snurra åt vänster varv

Spinn - snurra åt höger varv

Vinka - sitta på bakbenen o vinka med frambenen

Surr - sitta på bakbenen

Åttan

Zick-Zack

Stäng - stänga det jag pekar på, ex lådor, luckor

Skall

Prata - gnyr o "påväg" att skälla, detta har vi nyss börjat träna

Mellan 

Höger

Vänster


Jag tänkte spela in hur man tränar in dessa komandon o hur mina hundar utför dem. Men det får bli en annan dag isåfall   

Av Rebecka - 1 november 2011 18:30

Hej!

Idag har det inte blivit några långpromenader alls. Har två blåsor på samma ställe på båda fötterna efter mina skor när vi gick milen igår. Så när vi har varit ute idag så har jag gått i foppatoffler, himla bra de skorna ! Så det har blivit korta men många promenader istället  Jag o Freja tränade lite slalomingångar o hindersug på hopphinder. Freja tyckte det var skitkul att träna idag, så jag tog tillfället i ackt och tränade att varje hinder är super kul ! Sen körde vi en kombination på 3 hinder, slalomingång, hopphinder på 5cm o tunnel, och det gick jätte bra.


När vi kom in efter agilityträningen så var det bara att gå o duscha Mindy, för hon hade fått ett glas mjölk spillt på sig av min lillebror. En sur tax som avskyr att bada stog o blängde på mig när jag försökte att få bort all mjölk ur hennes päls. Sen när hon torkat så blev det ett taxryck i hela huset, o Freja följde efter så det var ett under att de inte välte allt i deras väg !

Ovido - Quiz & Flashcards