rebeckasvovvar

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Rebecka - 2 juni 2012 18:54

 

Idag har jag och Freja varit på helgkurs i agility från halv 9 till halv 6. Den var för tävlingsekipage men vi var med och körde i våran nivå, vi fick mycket bra tips som vi verkligen ska träna på! Vi var med i small/medium gruppen då det inte är hinderhöjd utan allt annat vi behöver träna på. vi tränade


Passivitet - Freja fick för första gången vara i buren under den tiden vi inte tränade, det tyckte hon var konstigt och vi måste träna på passivitet mer, för hon gnyr emellanåt och när folk går förbi eller skäller när de är på planen så skäller hon också, inte bra! Men hon slappnade av större delen av tiden i buren vilket jag är glad för. Senare under dagen fick hon ligga ute hos mig, hon försökte ett par gånger att ta sig loss men efter mycket om och men låg hon stilla.


Framförbyten - en raksträcka med två hopphinder och sen göra ett framförbyte för att sen fortsätta till tunneln istället för slalom, jag och freja testade det en gång för annars belönade jag efter hoppen och fortsatte sen efter det. Vi körde även en kombination där hopphindrena stog i ett M, alltså tre och två staket som man körde varannat hopphinder i.


Belöningsträning - jag ska försöka att hitta en belöning som verkligen fungerar på Freja då leksaker och vanligt hundgodis är "okej" och ingenting Freja skulle kunna göra vad som hellst för. Vi letar på! Jag satte Freja och sprang ifrån henne och ropade efter någon meter OKEJ som är vårat startkomando. sen fick hon jaga mig, och när hon kommit ikapp skulle vi ha jätte roligt, det fungerade bra och vi ska träna en massa sånt. 


Effektiva starter - det är någonting jag ska testa med Mindy också, att inte hålla på att tjata på henne och inte låta henne ha någon dötid när vi ska starta en bana utan att allt ska gå effektivt och flyta på.


Hindersug - jag gick mot hindret med Freja utan att säga något komando, när hon självmant tog hindret fick hon massa belöning. Senare ska hon ta hindret som står i hennes väg om jag inte visar något annat med mitt kroppsspråk eller komenderar henne någonting annat.


Här under är de kombinationer vi tränade på

     



Presentation


Här kommer du att få läsa om mina vardagar, tävlingar och träningar med mina underbara hundar Mindy och Freja.

Länkar

Hundaffärer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards