rebeckasvovvar

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Rebecka - 3 juni 2012 19:16

     

Bilder sen igår, fina freja på nedersta bilden   

 

Helgkursen har varit jätte bra och jag har fått en massa bra tips som vi kommer ha att träna på under hela sommaren! Idag var Freja ganska seg efter gårdagen men efter ett par träningsgånger så fick vi upp kontakten och vi kunde köra en kombination där det var med en 180 sväng som vi testat på någon enstaka gång och som hon tog väldigt bra, duktiga hjärtat ! Vi tränade förutom kombinationen på


Kontakt - Om Freja får fokus på någonting annat än mig under träningen ska jag bara ta henne i koppel och springa åt ett annat håll, när hon följer med mig och tar kontakt är det jätte mycket belöning som gäller, så ska jag göra ett par gånger och sedan avsluta kontakten genom att ge henne ett fri komando som kommer vara "hopp och lek".


Hindersug - Jag kommer att få köra väldigt mycket hindersug på Freja, hon kan de flesta hinder men jag vill ha henne så att hon ska ta det hinder som står i hennes väg om jag inte visar någonting annat. Det för att hon ska söka upp hindrena självmant och inte bli "tvingad" att göra som jag säger.


Springande kontaktfält - Jag har tänkt att börja träna in springande kontaktfält med Freja. får se lite efter att vi tränat kontakten och lite annat först.

Presentation


Här kommer du att få läsa om mina vardagar, tävlingar och träningar med mina underbara hundar Mindy och Freja.

Länkar

Hundaffärer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards