rebeckasvovvar

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Rebecka - 7 juni 2012 21:15

Idag har vi gått en 9km promenad under 2½timme med Malin. Vi gick till sjön så de fick bada och busa av sig i sanden, när vi kom hem tränade jag och freja på svårare slalomingångar och att jag skickar in henne i 4 eller 6 pinnars slalom och när hon gått in i ingången springer jag upp brevid henne och sen före henne så hon får jaga mig samtidigt som hon kör klart slalomet. Hon var mycket säkrare när jag sprang på hennes vänster sida än höger, men efter några gånger på höger blev hon lika säker där. Duktiga tjejen!


Med Mindy satte jag upp halva slalom och hade henne på både höger och vänster sida och så sprang jag brevid slalomen och gav inga komandon, och när hon tog slalomet själv fick hon en massa belöningar. Sen så körde vi i lite olika vinklar och avstånd så hon fick söka upp slalomingången och köra slalomet själv utan hjälp från mig. Hon fattade direkt vad hon skulle göra så det blev en lyckad slalomträning för båda hundarna.  

    

Presentation


Här kommer du att få läsa om mina vardagar, tävlingar och träningar med mina underbara hundar Mindy och Freja.

Länkar

Hundaffärer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards