rebeckasvovvar

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Rebecka - 20 maj 2012 21:32

Imorse gick jag och hundarna ut på en 5km tur, Freja fick dra kedja och Mindy sprang lös. Efter det åkte jag och Mindy iväg tillsammans med Malin o mira till grums för att visa upp lite agility, det var jag malin o maud med våra hundar som visade och vi hade en liten bana med tre hopphinder efter varandra, en makaron tunnel, slalom och hopp som vi körde lite handling i. Det var ganska kul att köra några hinder sen belöna vovven medans de andra körde lite och sen in och köra lite igen. Mindy var taggad vilket kändes bra med tanke på att vi inte tränar agility inför publik på hur läänge som hellst! När vi kom tillbaka hem tog jag och Mindy oss en 4½km promenad i värmen. Ganska skönt att ha lite egentid med båda hundarna lite då och då!


Senare på kvällen byggde jag upp en liten kombination hemma med hopp, 6pinnars slalom, hopp och 4pinnars slalom.

Jag ville träna att Freja skulle ta slalom med hinder före och efter,  Hindersug på slalom så hon hoppar och springer själv och kör slalomen medans jag står i mitten av kombinationen och handlar henne.  Jag tränade även handling mellan hopphindrena innan hon fick ta nästa slalom. Mindy fick träna lite handling mellan hindrena, snabbhet i slalom och hindersug på hopphindrena

Av Rebecka - 20 maj 2012 07:56

Felicia har klippt ihop en video med mig, freja o mindy och en video med henne o daisy sen vi var och tränade i torsdags   

Ovido - Quiz & Flashcards