rebeckasvovvar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Rebecka - 21 augusti 2011 13:20

hade tänkt att gå ut nu för att träna lite slalomingångar med Freja

o rallylydnad med mindy, men nu vände jag mig om o ser att Mindy

krupit ner i Frejas bädd o freja ligger på rygg i min säng o snarkar   


 

bilder ifrån promenaden igår       

Av Rebecka - 20 augusti 2011 22:15

tog en promenad på nästan två timmar förut med mindy o freja,

tränade lite att de skulle gå fint brevid varandra brevid mig,

träffade även en 2 årig dvärgtax som jag inte träffat förut som

mindy tyckte var lite jobbig men freja älskade att leka med,

tränade även sitt o vänta vid stora vägen, kopplade såklart !   


kom till ett par stora gärden där de fick springa lösa, o det

tyckte freja var extremt roligt att springa o hoppa i !



sen har freja listat ut detta med två på två av,

så när vi ska gå upp för trappen för att gå in

så springer hon upp och vänder sig innan jag

kommit upp, sen ställer hon sig med fram

tassarna ett steg ner o baktassarna ett steg

upp, lilla bebisen då !

  

Av Rebecka - 19 augusti 2011 20:37

Efter att ha tagit en prommenad i regnet så tränade jag lite slalomingångar med Freja, hon har blivit mycket mera lyhörd o vill lära sig nu än vad hon varit förut, även fast det ibland är roligare att springa o lukta överallt, tränade även massa kontaktövningar ute, med mindy tränade jag lite mera rallylydnad, 


har börjat att träna in " två på två av " som jag kommer använda mig av på agilityns kontaktfält, men än så länge tränar vi på trappor och annat snarlikt tills hon tycker jag är mycket roligare än allt annat fast det går tydligen inte o "vrida" filmen åt höger så får den vara lite sne



 

Av Rebecka - 19 augusti 2011 16:48

Hade tänkt att filma när jag tränade lite rallylydnadsmoment ute förut,

men det blev det inget av för jag skulle åka iväg o handla, o när jag kommer

hem så spöregnar det, lyckat! Men jag får väll filma när jag tränar inne istället.


Men nu ska jag iallafall ta på mig hela regnskyddsmunderingen och bege mig

ut på en prommenad med vovvarna, Freja bryr sej inte så mycket om regnet

men det gör lilla Mindy, fast hon är lite söt när hon protesterar igenom att

gå i alla vattenpölar o se ut som en dränkt katt,  


    

fick bli två bilder när de var ute vid elva när jag skulle ta kort på månen   

Av Rebecka - 19 augusti 2011 09:38

har nyss skrivit ut alla momenten i rallylydnad nybörjarklass och ska testa

momenten ute sen med Mindy, kankse även Freja om det är något litet

lättare moment, ska sen även skriva ut förstättningsklassens moment   


Kankse kommer upp en film sen när jag kör.

Av Rebecka - 19 augusti 2011 09:29

   Helt otroligt ! När jag sover har jag haft Freja i en bur som hon sover i,

Men de senaste dagarna har hon sovit med öppen grind, så jag tog ur

hennes bädd och la den på golvet istället, och under hela natten sov hon

på sin bädd! , fast vid 6 imorse när hon brukar gå ut o kissa så hoppade

hon upp i min säng och la sig tills halv sju, helt otroligt!


lilla bebisen då!

  


Av Rebecka - 18 augusti 2011 15:31

Medans jag sprang banan på agilitytävlingen så tog min mor lite kort 

fast det var väldigt ljust så vissa bilder blev lite väl ljusa, sånt som händer                 


Av Rebecka - 18 augusti 2011 09:10

Har börjat träna in att både Mindy o Freja ska sätta sig mellan mina ben samtidigt, det var inte det lättaste, Mindy kunde redan mellan, o Freja fattade det på några minuter, så då var det bara att få dem att göra det samtidigt,  


 


Sen var det faktiskt Freja som gjorde detta en gång utan att det var meningen,

så nu har jag börjat lagt till snurr som komando,  



 
 

Ovido - Quiz & Flashcards