rebeckasvovvar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Rebecka - 17 augusti 2011 17:41

  
              

Av Rebecka - 17 augusti 2011 08:51

Fick sovmorgon tills 7 idag, känner mig lite sliten så det var väldigt bra!

Just nu ligger Freja o sover i min säng o vi ska snart åka till min mors vän

där jag ska ta lite kort på hennes djur, tar med hundarna så ska försöka få

lite nya fina bilder på dem också.

   

Sen när vi kommer hem ska jag försöka att lägga upp lite videor på när jag

tränar lite trix o komandon med Mindy o Freja, även hur man tränar in dem

tänkte jag försöka att visa.


Av Rebecka - 16 augusti 2011 22:13

På den sjätte deltävlingen i Värmland/Dals-distriktets agilitycup kom jag

och lilla Mindy på en Andra placering! Jag är supernöjd även fast vårat

lopp inte var det bästa då jag visade fel vid den blåa tunneln och efter den

långa gula tunneln när hon skulle hoppa över hindret, men utöver det är jag

super nöjd och jätte glad, och det var Mindy också! Så nu om jag räknat rätt ligger jag fortfarande på en andra plats av 66 ekipage om inte flera tävlade idag.    



  

Av Rebecka - 16 augusti 2011 17:45

Hej!

Nu sitter jag i bilen påväg till Karlstads Brukshundklubb.

Det är näst sista deltävlingen i Värmland/Dalsdistriktets agilitycup,

så jag ska tävla med Mindy o Maiden. Hoppas att det går bra och att min

lilla råtta vill springa så vi kan få en bra placering eftersom att vi just nu

ligger 2:a av 66 ekipage! så skulle det vara rätt kul att en dvärgtax kommer

i toppen av resultaten när den sista deltävlingen är i Ed i oktober    


Men vad som hellst kan hända, så jag har inte så stora förväntningar utan tar

det som det går, för hon kan antingen springa jätte snabbt eller går runt banan

lite motvilligt   


Så håll nu alla tummar o tassar!

  

Av Rebecka - 16 augusti 2011 14:50

Har varit en rätt slö dag idag, men blivit en del komandoträning här hemma.

Med Freja har jag tränat Mellan att hon ska gå och ställa sig imellan mina ben,

och Åttan att hon ska gå åttan runt mina ben, testade även lite slalomingångar

ute men hon är fortfarande lite allt är roligare än dig matte, men vi fick till det

ibland, då jädrar är hon koncentrerad o vill försöka förstå vad jag vill   

 

Gick en sväng med Mindy o Maiden förut, blev en knapp 1.5km eftersom att

jag har skavsår över hela fötterna efter att ha gått runt milen i kil i ösregn med gympaskor. Självförvållat men så onödigt, så ska plåstra om mina fötter sen innan jag åker iväg på agilitytävling med Mindy o Maiden.

 

Nu ska jag baka chokladbollar och plocka med allt som ska med sen

  


Av Rebecka - 16 augusti 2011 11:19

        

Av Rebecka - 16 augusti 2011 08:05

Vaknade som vanligt nu vid 6 av Freja som piper i sin bur för att hon är kissnödig,

men jag var så otroligt trött så hon fick ligga i sängen en halvtimme innan vi gick upp, så när jag låg o klappade henne kände jag någonting som kröp på handen, en liten fästing! så nu har jag kollat igenom både mindy o freja efter flera o hittade en till på freja som satt sig. Så nu känns det som det kryper över hela mig  

 

Så nu efter att de fick frukost vid 7 så la de sig i soffan o har sovit tills nu, så nu ska vi bege oss ut på en morgonprommenad   

Av Rebecka - 15 augusti 2011 21:09

  

Freja 12 veckor

  

Freja 6 månader

  

Ovido - Quiz & Flashcards