rebeckasvovvar

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

agilityträning och bildbomb

Av Rebecka - 6 maj 2012 21:47

Idag gick jag,Mindy,Freja & Felicia och Daisy en 6km promenad till klubben som tog oss ungefär 1½timme, sen tog vi samma väg hem igen. Vi var där från klockan 14:20 till 17:50. Det var varmt och jätte härligt väder, vi hade en massa fika med oss och träningen gick över förväntan för min del!


Med Mindy tränade jag självständighet och snabbhet på balansbommen och på gungan. Hindersug på slalom 4 och 8 pinnar, en liten bana och handling på tre hinder (180grader + en 90graders sväng) hon var jätte taggad och var jätte rolig att träna med, i slutet var hon ganska seg dock men jag är jätte nöjd över hennes träning idag!

När jag skulle träna med Freja fick jag låna ett par bollar med rep-leksaker av Felicia som belöning till Freja, när vi gick in och körde första gången i boxhörnet var hon taggad och hade koncentration, sen eftersom hon är väldigt lätt distraherad och eftersom jag inte hittat något super duper rolig belöning än så går det som det går, men hon skötte sig jätte bra min lilla freja! Vi kunde träna utan att hon stack hela tiden ifrån mig och inte ville sammarbeta över huvud taget.


Det bästa med att träna tillsammans med någon är att man får så mycket bra tips och att någon som ser helheten på ens träning kan kommentera saker som jag ska ändra på, som att jag inte ska hålla på och tjata på Freja innan vi ska hoppa ett hinder, utan jag leker med henne, och när hon är mitt inne i leken så börjar ja att köra med henne utan att hålla på och "sitt, stanna, nej freja, här, men ..." Det kommer jag ha nytta av! Tack för en jätte härlig dag som vi får göra om många gånger,   här under kommer en stor bildbomb från idag!


 

Till träningar åker vi inte tomhänta direkt!

                               

 
 
Julia

Julia

10 maj 2012 17:36

Jag är verkligen jättetaggad inför lördag! Det ska bli så himla kul att få följa med :D

http://imagesbyjulia.blogg.se

Rebecka

10 maj 2012 22:23

Åh vad kul att du tycker det! Jag tycker det är jätte kul att du vill ta kort på mig o vovvarna! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 september 2012 19:29

Byter nu blogg, känner för att göra någonting nytt och vill få en annan stil på bloggdesignen. www.rebeckashundar.wordpress.com ...

Av Rebecka - 5 september 2012 22:01

Lite snabbt om de senaste dagarna, Jag och Freja går i skolan, vi har tagit en annan buss så vi hunnit träna Agility i 45min innan skolan börjar, idag fick hon följa med ut i skogen på biologilektionen som hon skötte sig utmärkt på, hundarnas kvälls...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 16:08

Tog en lite tidigare buss så vi var i skolan 45min innan vi började imorse, så vi tränade en hel del på gungan. Hon var jätteduktig vilket känns bra! Gick av ett par busstationen tidigare och gick 3.5 km hem så Freja fick dra några race på gärdena ...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 07:19

Igår var Freja med till skolan och var i hundgården som de senaste dagarna. På lunchen tränade vi Agility. Sen skulle klassen åka och kolla på mariebergsskogen och Färjestad travet, då fick Freja följa med hon också. Hon skötte sig väldigt bra, hon b...

Av Rebecka - 27 augusti 2012 20:53

Dagen började ganska hektiskt efter att jag råkat snoozat bort en timme av min 1.5timme på morgonen. Sen åkte vi buss i 1h och 20min. När vi kom till skolan fick hon gå in i hundgården direkt och jag stack till lektionen. På lunchen fick hon spri...

Ovido - Quiz & Flashcards