rebeckasvovvar

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Rebecka - 4 mars 2012 19:51

Nu har hundarna haft ett par riktigt tråkiga dagar så nu får jag ta och skärpa till mig !

Idag gick vi en promenad på en dryg kilometer på morgonen, sen drog jag och familjen till stan. När jag kom hem var vi ute och busade, tränade lite inkallning, att hon skulle stanna på gården när det gick personer på gatan och stanna kvar.


Sen vid klockan fem gick vi på ännu en kilometers promenad i centrum. Det blev koppel för båda halva vägen. Tränade kontakt och Freja hade underbar "självman" kontakt med mig. Sen när vi gått ca halva släppte jag henne och tränade linförighet. Hon var superdupermega otroligt duktig (lite stolt matte kankse?) för hon gick klockrent brevid mig hela tiden. Hon tog självmant kontakt med mig om hon gick lite för långt framför mig och jag var tyst under hela promenaden, gav henne endast få komandon som "stanna" när vi skulle korsa vägen och liknande. Jag använde mig då utav klickern all ära åt den som uppfann den. Mindy var också otroligt duktig och gick superfint på min vänstersida mellan freja och mig och hade kontakt med mig också, hur glad kan man inte va igentligen?!   

 

Ovido - Quiz & Flashcards