rebeckasvovvar

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Rebecka - 19 mars 2012 20:30

Gick ut på gärdet förut och tog kort på vovvarna, båda sprang överallt och busade av sig.

Tränade inkallning med Freja och då använde jag mig utav en långlina för att hon inte skulle få

tillfälle att sticka när jag kallat in henne. Hon var super duktigt och kom på varenda inkallning.

Sen satte jag hundarna och gick ifrån dem allt mellan 5-50m, körde lite blandat av inkallning,

klara färdiga okej (då skulle de springa till mig som sprang ifrån dem), eller att jag sen gick

tillbaka till dem för att träna lite stadga. Det gick jätte bra och jag är supernöjd. Mindy var otroligt

taggad på allt och gjorde precis som jag sa. Inkallningarna fick fina svängar runt mig, hon gick

brevid och inte framför mig på linförigheten och hon skällde inte när det kom personer

på vägen brevid oss          

Ovido - Quiz & Flashcards