rebeckasvovvar

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Rebecka - 12 december 2011 21:02

Freja har antagligen ätit något olämpligt för hon har haft som magsjukan i nästan en vecka snart. Så ända sedan i tisdags förra veckan så har hon vaknat under natten för att hon promt vart tvungen att gå ut och skita eller spy. Så man kan snabbt säga att under nätterna har hon vaknat runt 1-2 för att sedan hållt mig vaken till 3-4, de senaste fyra dagarna har hon varit vaken i fyra timmar under natten för att hon ska ut,ut och ut hela tiden. Tror dock att hon då fick in en vana att gå ut eftersom att hon varannan gång bara sprungit runt huset ett varv och varannan gång skitit eller kissat.


Så det är därför jag haft sådan huvudvärk och kännt mig sjuk. På grund av sömnbristen efter att ha bara fått sovit runt tre timmar per natt. Det märkte jag minst sagt i lördags när familjen skulle åka till mormor för att baka pepparkakor. Jag tänkte att jag skulle följa med, men hade en sådan fruktansvärd huvudvärk så jag la mig i sängen och stannade hemma istället. Så vid 14:00 somnade jag och hundarna och vaknade inte försen kvart i sex.


Men hon är nu på bättringsvägen, hon är mycket bättre i magen, dock så har hon ju bara vanan kvar så den ska vi få bort fort som bara den !

 

Av Rebecka - 12 december 2011 20:49

Idag när jag kom hem så bar det iväg direkt ut i skogen på lång promenad.   Tur nog så tog jag på mig mina fodrade gummistövlar för herregud vad kallt och blött det var!  Efter att ha nästan simmat genom skogen och kommit ut på en väg som inte var sandad efter att vattet frusit så hade hundarna riktigt rolig när de halkade omkring, tränade lite stanna med Mindy under inkallning, dock så gled hon ju nästan ända fram till mig när hon stannade när hon sprungit en bit. Haha !   Tränade lite balans på stubbar också emellanåt, det går riktigt bra när de båda försöker samsas om en stubbe i storlek för att ha plats med bara Mindy. Lite sick-sack, inkallning och mellan träning blev det också.


Det tog oss en timme att komma runt våran promenad idag, så när vi kom hem var hundarna lagom trötta och blöta av allt vatten som de promt var tvugna att springa i. Så efter att ha torkat dem så satte vi oss i soffan och myste med varm choklad framför tv:n  

Av Rebecka - 12 december 2011 13:30

Herregud, är inte helt frisk idag heller. Har sådan huvudvärk så har ingen lust alls att skriva ihop ett inlägg, men  förhoppningsvis blir detta sista videon av Emily Larlham   

Ovido - Quiz & Flashcards