rebeckasvovvar

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Rebecka - 14 december 2011 20:27

Idag drog Felicia med mig på en promenad. Vi tänkte att vi skulle gå runt milen som jag döpt promenaden till. Så vid kvart i sex mötte jag henne och då blev det först koppelpromenad för hundarna Mindy, Freja och hennes kelpie Daisy. När vi kom på en cykelväg så släppte vi hundarna så de fick springa.Det är jätte kul att alla tre hundarna går så bra ihop, för Freja och Daisy sprang och busade som bara den längs vägen,Upp och ner i skogen samtidigt som  Mindy gick efter och höll koll på läget så att ingenting gick överstyr 

Det var även lite roligt, för båda vi använde "mellan" som komando till hundarna när vi skulle koppla dem ex. Det reagerade jag inte på försen vi gått halva vägen, så då kallade jag dem vovvarna mellan  

Och som tur var så hade vi reflexvästar på hundarna och ficklampor med oss för det blev riktigt mörkt när vi kom på en väg utan gatubelysning. Hundarna var jätte duktiga och vi kom tillslut till sista backen innan vi gått hela vägen. Fast en mil blev det inte för vi gick inte igenom skogen utan gick på vägen istället eftersom att det antagligen var jätte blött där, så kankse 7-8km gick vi nog iallafall. Men när vi gick ner för den långa backen släppte jag Mindy och tränade lite höger och vänster med henne. Som tur är så hänger hon bara med när vi går, fast jag fick passa mig för hon ville gärna gå längs gräskanten brevid den trafikerade vägen. Haha, men hon gick glatt till höger sida när jag sa till henne. för det mesta, annars kom hon till min vänstra sida och väntade på godis istället.  

Tack för en rolig promenad ! Det får vi göra flera gånger tycker jag !  

    

Såhär trötta är de nu efter en 7-8km promenad idag och 9km's promenad igår!

Understa bilden är tagen 11-05-09 och Freja var då 3 månader gammal

Översta bilden är tagen 11-11-29 och Freja var då 10½ månader gammal

  

Av Rebecka - 14 december 2011 19:45

Ovido - Quiz & Flashcards