rebeckasvovvar

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Rebecka - 19 december 2011 19:05

Direkt när jag kom hem idag så gick vi ut på långpromenad i skogen  , blev lite fot-träning med freja när hon var lös. har henne annars kopplad när vi går förbi de husen då jag inte riktigt litar på att hon kommer till mig ifall det dyker upp någon person eller något djur bakom husen som ligger precis brevid vägen, men nu på senare tid har jag börjat träna in att hon ska vara lös för att sedan kunna ha henne lös precis som Mindy, hon följer ju bara med och det är ju väldigt bra!  


När vi gått i skogen en lång stund så kom vi ut på en backe som vägen sluttar väldigt mycket neråt på och i spåren där bilarna åkt var det bara blank is, så jag kopplade fast kopplet på Freja o Mindys halsband och samtidigt som jag gled ner för backen på isen ropade jag till hundarna "fram", så de sprang som bara den ner för backen med mig i kopplena bakom. Vill bara säga att de inte drog mig i endast halsbandena utan jag höll i mig rättare sagt i kopplena för att hålla balansen så de fick inte dra alls mycket eftersom att kopplena inte var spända utan väldigt slappa ! 

Men uj vad kul de tyckte att det var ! De sprang på som bara den ner för backen ! Så nästa vinter hoppas jag att der kommer massor av snö på gärdet, för så ska jag köpa en dragsele till Freja så hon kan lära sig att dra mig lite när jag åker skidor efter henne   


Och som vanligt när vi är ute på promenad när det börjar skymma så såg vi ju såklart några vilda djur, har börjat bil riktigt förvånad, kankse till och med lite besviken   rent ut sagt när jag är ute på promenad när det skymmer och vi inte ser några faktiskt !

Men idag såg vi två rävar och fyra rådjur under de 7kilometrarna som vi gick idag på 1½timme   

Ovido - Quiz & Flashcards