rebeckasvovvar

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Rebecka - 30 december 2011 13:14

Idag vaknade vi inte försen närmare halv 10, känns lite bättre än att hundarna väcker mig vid 7 nu när jag har jul lov

Då gick vi upp och åt frukost och gick en liten promenad. Senare runt 11 skickade jag ett sms till Maja och frågade om vi skulle gå en långpromenad tillsammans. Så halv 12 kom hon över till mig med sin labbetik Fia och goldenhane Roy och vi begav oss mot skogen. Där mötte vi även Karin & Jan med deras vilma så de sprang runt o busade. Efter drygt halva vägen gick de en annan sväng i skogen så jag o maja fortsatte. Det blev runt 6km vi gick och det tog oss drygt en timme. en minus grad och solen sken så det var jätte härligt !  


Nu har hundarna gått och lagt sig i bädden en stund och jag dricker varm choklad. Senare när det inte lyser så mycket utav solen tänkte jag gå ut och fota lite nya kort på dem och så de får springa av sig på gärdet en stund.   

 

Roy Fia Freja o Mindy

Av Rebecka - 30 december 2011 10:17

I onsdags åkte jag & hundarna och mötte upp Felicia och Daisy för en långpromenad.  

Vi tänkte gå en annan promenad än den vi brukar gå, så vi gick och skulle följa en cykelväg för att se vart den gick. Dock vände vi då den bara gick runt ett husområde och vi skulle komma tillbaka till nästan samma ställe. Så då gick vi den vanliga promenaden på 8km ändå. När vi gick på cykelvägen så mötte vi en hel del personer. Jag behöver verkligen träna på hundmöten med Freja , Mindy går efter  mig lös och skäller lite för att berätta att det är mötande  .

Freja går nu ganska bra på min vänstra sida och hon har slutat med att hon försöker att gå lite framför mig för att sedan kunna komma lite diskret fram till de vi möter. Men vi behöver verkligen träna på att hon ska behålla kontakten med mig och inte vara så fokuserad på de andra. Men vi tränar på det!


När vi gått hela cykelvägen så släppte vi hundarna så de fick springa på gräset, Felicia filmade även lite så vi får se om det blev någon bra film som hon kan lägga ut. Freja och Daisy sprang och busade som bara den ! Mindy gick mest runt och nosade lite och höll koll på de yngre vovvarna.   När vi sedan kommit ut ur skogen och var påväg tillbaka så sa jag att vi kunde gå en liten sväng i skogen så de skulle få springa av sig eftersom att det sen skulle bli en koppelpromenad det sista. Så vi vände och gick en stig i skogen och följde markeringar på träden som ledde till en väg, Då fortsatte vi att följa markeringarna så vi hamnade mitt i ingenstans i skogen där det var super geggigt och blött så tillslut var det ingen ide för oss att ens försöka att missa vattnet för våra fötter var redan så blöta ! Till slut kom vi ut på vägen igen och efter en stund var vi tillbaka på den platsen som vi sa att vi skulle gå en liten sväng i skogen. Ja, våran lilla sväng blev en promenad på drygt 8km extra i våran redan 8km's promenad.

Våran promenade slutade på ca 18km och vi började gå klockan 11:30 och vi slutade promenaden 16:00.

När vi kom tillbaka till centrum så tog jag bussen hem, de somnade på direkten tillskillnad från när vi åkte in för då somnade de inte försen vi hade en hållplats kvar. Haha! Men nästa gång jag, felicia & vovvarna åker för att gå den promenaden ska vi ha fika, vantar & plastpåsar på fötterna iallafall !  

Ovido - Quiz & Flashcards