rebeckasvovvar

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

duktiga freja !

Av Rebecka - 9 mars 2012 19:35

Idag åkte jag och Freja buss för att möta upp Felicia och daisy för en promenad som blev 9.5km på nästan 2timmar   Vi började gå runt kvart i fem och det blev då koppelpromenad, när vi sen kom upp till skogen följde vi en promenadslinga på ungefär 2.5km som hundarn fick springa lösa och busa på ! Vi mötte inga andra i skogen så de fick springa lösa hela tiden. Sen när vi gått den slingan kopplade vi hundarna och gick tillbaka mot bussen.


Jag testade då att släppa F på trottoaren, och gissa vad, hon gick brevid mig hela tiden! hon försökte inte ens att smyga fram till Daisy som jag trodde hon skulle göra utan hon gick på min vänstra sida och hade underbar kontakt med mig. Överlycklig!Sen kopplade jag henne och felicia släppte daisy, superduktiga är de verkligen ! Sen efter en bit hade vi båda hundarna lösa och de gick brevid oss. Jag var såhääär glad för jag trodde helt seriöst att Freja skulle antingen gå framför oss och inte komma på inkallningen, gå fram till Daisy eller gå brevid mig men inte ha någon kontakt alls. Men hon gick brevid mig och höll kontakten så hon fick en heeel del korvbitar   


När vi tog bussen hem la hon sig på golvet och tittade på alla personer i bussen, eftersom att Mindy fick stanna hemma så fick de springa av sig lite när vi kom hem och nu har de luggit och sovit sen jag kom hem. Go promenad var det iallafall även fast man blev dyngblöt i skorna av all snö som smälter.  

 

 
 
Ellinor

Ellinor

9 mars 2012 20:11

Åh du verkar ha det så mysigt med dina hundar! När jag har fått min vovve måste du hjälpa mig att träna honom och så kan vi ta låååånga mysiga hundpromenader. kram på dig finis!

http://www.ellinorja.blogg.se

Rebecka

9 mars 2012 20:16

Ja mina vovvar får gott och väl följa med på mina promenader och träningar vare sig de vill eller inte!;) Ja det får vi verkligen göra när du får din vovve!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 september 2012 19:29

Byter nu blogg, känner för att göra någonting nytt och vill få en annan stil på bloggdesignen. www.rebeckashundar.wordpress.com ...

Av Rebecka - 5 september 2012 22:01

Lite snabbt om de senaste dagarna, Jag och Freja går i skolan, vi har tagit en annan buss så vi hunnit träna Agility i 45min innan skolan börjar, idag fick hon följa med ut i skogen på biologilektionen som hon skötte sig utmärkt på, hundarnas kvälls...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 16:08

Tog en lite tidigare buss så vi var i skolan 45min innan vi började imorse, så vi tränade en hel del på gungan. Hon var jätteduktig vilket känns bra! Gick av ett par busstationen tidigare och gick 3.5 km hem så Freja fick dra några race på gärdena ...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 07:19

Igår var Freja med till skolan och var i hundgården som de senaste dagarna. På lunchen tränade vi Agility. Sen skulle klassen åka och kolla på mariebergsskogen och Färjestad travet, då fick Freja följa med hon också. Hon skötte sig väldigt bra, hon b...

Av Rebecka - 27 augusti 2012 20:53

Dagen började ganska hektiskt efter att jag råkat snoozat bort en timme av min 1.5timme på morgonen. Sen åkte vi buss i 1h och 20min. När vi kom till skolan fick hon gå in i hundgården direkt och jag stack till lektionen. På lunchen fick hon spri...

Ovido - Quiz & Flashcards