rebeckasvovvar

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Rebecka - 2 april 2012 22:11

På agilityträningen idag så tränade vi lite på två saker. Det första vi gjorde var att köra tre hinder i en mild grundsväng. Jag använde mig av komandona ut och fram. Hon var extremt taggad och sprang nästan själv alla hindrena för att komma till belöningen. Hennes lilla burk med köttbullar  

Efter det hade Maud byggt upp en bana på några hinder för att vi hjälpinstruktörer och instruktören Maud skulle visa kursdeltagarna när vi körde. Mindy var överladdad och jag visade väldigt dåligt så det blev en hel del fel men hon var lika glad ändå!  

Sen när kursen var slut och vi skulle gå in i stugan så körde jag och Mindy slalom med alla tolv pinnar några gånger innan det. Jag stog kvar i början och skickade henne fram och så fick hon själv köra alla pinnarna för att sen få belöningen. Och min lilla älskade tax klarade det galant!! Så glad!   

      

(Mina fina ritnings skills, klicka på bilderna för att se dem större)

Av Rebecka - 2 april 2012 17:35

Varit ute med Freja i nästan 1h. Hon fick "träna" på att springa brevid mig i halsbandet när vi sprang. Det gick bättre än jag trodde och hon sprang fint brevid mig i samma takt. Hon ska ju med till skolan och springa påskjoggen med mig och Malin så då kan man ju inte springa hej vilt. 


Om en stund ska jag och Mindy åka iväg till klubben, vi ska träna lydnad på lydnadsplanen och sen även agility för första gången iår med de nya hopphindrena! Jag är även hjälpinstruktör på en intro agilitykurs så då ska vi visa upp när vi kör agility med våra hundar för det var kursdeltagarnas idé. Jag kommer komma hem ganska sent och har då en massa plugg, men inlägg om kvällen kommer imorgon och förhoppningsvis en liten filmsnutt också!

Ovido - Quiz & Flashcards