rebeckasvovvar

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Rebecka - 20 april 2012 18:43

I tisdags gick vi ut och letade efter kopplet vi tappade, efter att vi letat över gärdet och i skogen hittade vi det tillslut. På onsdagen gick jag, hundarna och malin först ut på en 4.5km promenad i skogen där vi var ute i 1h och 40min. Sen lämnade jag hundarna hemma och gick ut på en springtur på 7km med malin. Igår fick Mindy vara hemma och Freja fick följa med mig och malin på en 7km gå och springtur. När vi kommit halvägs gick vi ut på gärdet så Freja fick springa av sig ordentligt för det skulle bli koppel sista biten. Jag och Malin tränade även lite på att kalla in Freja mellan oss, hon var jätte duktig även fast hon inte riktigt förstog varför hon skulle springa mellan oss hela tiden.   


Och idag har vi varit ute och tappat bort oss i skogen också, vi följde en stig som jag skulle gå tillbaka på också, fast istället kom jag in på en snarlik som låg brevid så vi kom ner till stora stigen 1km längre bort om man fortsatt på stora stigen istället. Men hem kom vi efter 4½km i 1h i skogen. Det har inte blivit någon större träning för någon av hundarna, vi har varit ute på promenader istället, men nu ska jag snart träna lite grunder med dem inne. Säkerhet när jag kör sitt-ligg-stå, åttan och nosdutt.   

             

Ovido - Quiz & Flashcards