rebeckasvovvar

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Rebecka - 16 april 2012 21:43

Idag har vi virrat runt i skogen 3km, hundarna var lösa och sprang runt hela tiden så de är riktigt slut nu båda två, när vi kom halvägs så band jag fast dem i varsit träd och tränade lite passivitet medans jag åt lite äppelbitar som jag tog med. Sen fortsatte vi och skulle hitta ut ur skogen till gärdet som var brevid, lättare sagt än gjort så efter att vi gått sick sack upp och ner för berget så kom vi äntligen ut. Då sprang de runt och luktade, jagade varandra och hittade en rådjursklöv. Usch, jag som varit jätte rädd för varg och så ser vi någonting sånt, när vi väl kom hem efter att vi varit ute i 1½ timme så insåg jag att jag tappat ett av kopplena någonstans på gärdet eller i skogen när vi gick till gärdet... suck. så imorgon får vi ta och leta!

   

      

Av Rebecka - 16 april 2012 18:51

Frejas slalom börjar gå riktigt bra nu!   Vi har börjat träna med fyra pinnar och jag skickar fram henne så hon får köra dem själv medans jag är precis bakom eller på hennes vänster/höger sida, det för att hon ska få mer självständighet i slalomen och så lär hon sig hur hon ska gå för går hon fel blir det ingen belöning, och så får hon köra om! Som det första hon gör i videon är att hon går fel men springer fram ändå för hon tror att belöningen kommer.   filmade igår och klippte ihop dem lite snabbt, det går fortfarande inte att lägga in musik i videon så det finns under.


 

Ovido - Quiz & Flashcards