rebeckasvovvar

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Rebecka - 9 april 2012 22:14

Efter en riktigt tråkig påsk för hundarna som fått nöja sig med korta promenader och knappt någon träning så började vi dagen i dag med en två timmars promenad! De första två km blev det koppel på för båda, och när vi kom till gärdena så fick de båda springa lösa en stund, då började det även att dugga/snöa som höll i sig ända tills vi kom hem 1½timme senare..


När vi kommit halvägs hem träffade vi på ett par får som var ute i sin hage, Mindy var lös och höll koll på dem så de inte närmade sig oss för mycket medans jag tränade lite sitt, ligg, hit osv med Freja med fåren som störning. Med tanke på vad Felicia o D hade för sig för roligt i går så kankse jag ska ta med Mindy så hon får valla lite, nejdå jag bara skojar! Men Mindy sprang på utsidan staketet efter dem och stannade på mina komandon osv så hon skulle passa riktigt bra som vallhund  . På våran väg hem efter fåren tränade vi kontakt i koppel, höger vänster med Mindy och lite skvallerträning på katterna som låg och lurade i dikena.Jag har nu bestämt mig för att på riktigt börja skvallerträna båda hundarna till 100%, inte lite då och då halvhjärtat som det blivit tidigare. 

    

Ovido - Quiz & Flashcards