rebeckasvovvar

Alla inlägg den 29 april 2012

Av Rebecka - 29 april 2012 18:41

Igår gick jag, malin och hundarna ut på en 4h långpromenad i skogen, efter att vi följt ett antal skogsstigar, korsat en massa myrar och gått vilse ett par gånger så slutade det med att vi kom hem efter 12km. Mindy och Freja fick springa lösa hela tiden förutom korta stunder under någon väg där jag kopplade freja. De var riktigt slut efter den promenaden så de sov gott hela natten.  


Idag var det tänkt att jag, marina och alla fyra hundar skulle åka och träna agility i det fina vädret, oturligt nog kom jag på i sista stund att det var denna helg och inte nästa de skulle ha MH på klubben, så när vi kom fram vände vi och åkte till skogen istället och gick en 4km promenad på 1h. I slutet träffade vi på en födande huggorm som låg i gräset brevid skogsstigen. Allt gick bra som tur var och ormen krälade lite längre in i gräset istället. När jag kom hem tränade jag lite 6pinnars slalom, har även börjat med små kombinationer med Freja, Jag körde framåtsändande på ett hopp och 4pinnars slalom, grundsvängar och lite handling på tre hinder. Jätte duktig min lilla tjej, så nu behöver vi träna med störningar också !           


Ovido - Quiz & Flashcards