rebeckasvovvar

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Rebecka - 8 augusti 2012 23:17

Idag var jag och Freja med på månadstävlingen på klubben. Min lilla tjej körde en bana på hela 17 hinder om jag kommer ihåg rätt! Men vi hoppade över de tre första hindrena (hopp,däck, säck) för vi har inte tränat på dem, när vi startade blev hon distraherad när hon gick in i slalomen så hon gick ur den, men vi började om och då tog hon hela med mig på hennes vänster sida. Duktig! sen gick det riktigt bra hela vägen, hon hade någorlunda hindersug och hoppade så gott hon kunde över hindrena som låg på 50-55cm, hon som är van att hoppa på lägre höjder. När hon hoppat näst sista hinder såg hon att domaren Mats, som hon tycker är väldigt fascinerande, fixade med ett hinder så stannade hon för att kolla på honom. men jag röt till åt henne då hon kom tillbaka till verkligheten och tog sista hindret så hon kunde få sin belöning.
Felicia filmade så det kommer en video så småning om.

Jag måste träna hoppteknik, hindersug, grunder och PASSIVITET. Är så trött på att hon gnäller, försöker rymma om hon sitter i bur/bilen eller biter loss kopplet. Så det är prioritering nummer ett. Har någon ett tips på hur jag kan träna det så är alla tips välkomna!

Ovido - Quiz & Flashcards