rebeckasvovvar

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Rebecka - 13 augusti 2012 21:34

Nu har vi nyss kommit in från kvällsturen. Idag har det verkligen varit en tråkdag för Freja, hon har fått gå små kissrundor och annars legat i soffan och degat. När det sen var två timmar kvar tills vi skulle åka till Kil och kolla på paraden så tränade vi en hel del så hon skulle vara lite mentalt trött. Jag funderade på att vara med och gå med brukshundklubben, men det blev lite för mycke för Freja med allt folk,hundar och väsen från orkestern. Så vi satte oss på trottoaren och tog det lugnt istället. Tills orkestern gått förbi var hon på gränsen till att försöka fly, men sedan lugnade hon sig och satt jätte fint brevid mig och kollade tillsammans med mig.

Vi ska ha agilityuppvisning också under veckan, jag ska köra kombinationen med Mindy på skoj och sen testa med Freja, håller hon kontakt och har lite go så kör vi kombinationen, annars kommer jag att belöna kontakt och starten och sen gå av utan att köra banan.

Av Rebecka - 13 augusti 2012 11:14

Jag och Freja tog oss en promenad i skogen för att ta lite kort för någon dag sedan. Jag har alltid tyckt det varit så mysigt där uppe med alla stigar till jakttorn och själva skogen. Tur att jag tog gummistövlar på mig när vi gick dit för traktorerna har förstört vägarna, jag trampade ner på flera ställen på vägen så det var några ynka cm kvar av stöveln då hela foten var i lera. Haha så det kan gå!

     

Av Rebecka - 13 augusti 2012 11:08

                   

Ovido - Quiz & Flashcards