rebeckasvovvar

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Rebecka - 18 augusti 2012 20:46

Idag har vi tränat en hel del under dagen.
I förmiddags tränade vi på alla rallylydnadsmoment för nybörjare. Vi klarade alla med hjälp av att jag visade henne mycket. Och för skojs skull ska vi träna in kommandon för tex när hon ska sätta sig framför mig.

Sen vid lunch gick vi igenom åttan och sicksack som det var ett tag sedan, och på eftermiddagen gick vi till kossorna och tränade.

För ett tag sedan fick Freja en stöt av ko stängslet, och sen dess har hon trott att det var kossorna som gav henne stöten, så hon har svårt att vara nära kor. Så vi gick till vägen som var brevid hagen och alla kor stog väldigt bra så nära oss de kunde. Jag närmade med kossorna ett steg i taget, och varje gång Freja tog kontakt med mig och var "neutral" när hon stog brevid mig så klickade jag och gav belöning, sedan tog jag ett steg till osv. När vi kommit nära nog tog vi oss en promenad bort från korna så hon skulle få en positiv bild där ifrån. Sedan tränade vi lite fot, sitt,ligg,mellan,stanna och inkallning framför korna. Freja skötte sig otroligt bra och försökte inte fly en enda gång!!

Ovido - Quiz & Flashcards