rebeckasvovvar

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Agilitytävling Hammarö

Av Rebecka - 4 december 2011 15:53

Idag ringde klockan 06:00. Kände dock att jag skulle behöva sovmorgon så gick inte upp försen 07:00 och vi skulle åka 07:15. Så jag i princip bara gick upp, släppte ut hundarna på gärdet så de fick springa av sig. Gjorde iordning frukost och tog med och sen så skjutsade min far mig till Karlstads ridhus. Vid tio i åtta var vi framme och jag gick in och försökte hitta en plats att ha min bur och väska på. Sen gick jag och anmälde att jag var där sen så var det banvandring för agilityklassen. Jag tyckte att det var en riktigt rolig bana med lite klurigheter. När det var 1 minut kvar av banvandringen gick jag och hämtade Mindy och gick ut en stund. När det var våran tur så var hon riktigt taggad. Men hon sprang inte så fort hon kunde oavsett hur mycket jag hejade och ropade fram, kör, jobba ! Men felfria blev vi iallafall. Dock sprang hon 9 sekunder för mycket än idealtiden som låg på 36 sekunder på den 118m långa banan om jag minns helt rätt. Men för att vara Mindy är det rätt bra med 45sekunder. VI som för ett år sedan tragglade oss igenom banor i hopp om att vi inte skulle bli diskade pga dubbel idealtid. Och när det sen var dags för hoppbanan så var hon taggad men då visade jag inte nog mycket exakt vart hon skulle springa, så hon hoppade över slalomingången och körde på nästa ingång istället, hon var påväg till fel hinder en gång och sen fick vi ännu ett fel. Men jag sket i det och fortsatte att peppa henne och det blev ett riktigt kalas när hon kom av banan. Massor av beröm ändå eftersom att det endast var mitt fel. Hon valde bara att följa min arm till punkt och pricka just denna bana när jag litade på Minys självständighet...   

Men vi kom iallafall 11 av 27 i agilityklassen och 11 av 23 i hoppklassen. Vi har hållt oss till placeringen 11 hela helgen tror jag då vi igår kom 11 av 28. Så kan det gå ibland !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 september 2012 19:29

Byter nu blogg, känner för att göra någonting nytt och vill få en annan stil på bloggdesignen. www.rebeckashundar.wordpress.com ...

Av Rebecka - 5 september 2012 22:01

Lite snabbt om de senaste dagarna, Jag och Freja går i skolan, vi har tagit en annan buss så vi hunnit träna Agility i 45min innan skolan börjar, idag fick hon följa med ut i skogen på biologilektionen som hon skötte sig utmärkt på, hundarnas kvälls...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 16:08

Tog en lite tidigare buss så vi var i skolan 45min innan vi började imorse, så vi tränade en hel del på gungan. Hon var jätteduktig vilket känns bra! Gick av ett par busstationen tidigare och gick 3.5 km hem så Freja fick dra några race på gärdena ...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 07:19

Igår var Freja med till skolan och var i hundgården som de senaste dagarna. På lunchen tränade vi Agility. Sen skulle klassen åka och kolla på mariebergsskogen och Färjestad travet, då fick Freja följa med hon också. Hon skötte sig väldigt bra, hon b...

Av Rebecka - 27 augusti 2012 20:53

Dagen började ganska hektiskt efter att jag råkat snoozat bort en timme av min 1.5timme på morgonen. Sen åkte vi buss i 1h och 20min. När vi kom till skolan fick hon gå in i hundgården direkt och jag stack till lektionen. På lunchen fick hon spri...

Ovido - Quiz & Flashcards