rebeckasvovvar

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

trettonde december

Av Rebecka - 13 december 2011 18:53

Idag när jag kom hem gick vi en liten promenad på drygt en km, sen gick vi hem och åt mat.

När klockan var två gjorde jag iordning lite hundgodis och vi gick ut på ännu en promenad, tänkte då bara gå tre km eftersom att det började regna, men bestämde mig istället för att gå en lång promenad i skogen, så vi var ute i nästan två timmar och gick nio kilometer istället för tre som jag tänkte ifrån början.


Det blev lösgående hela vägen för Mindy och Freja hade jag lös stor del av tiden förutom när det var trafikerad väg vi gick på.Tränade mycket inkallning som gick suveränt! hon kom glatt springande till mig med viftande svans och ställde sig snyggt i fotposition, tränade även in att hon ska komma in på min högra sida på inkallning, lite segt tycker hon men det kommer!

Lite "klara-färdiga-okej" tränade vi i skogen, Freja tyckte det var konstigt och ville gärna springa innan jag sagt okej när hon inte såg mig längre när trädena skymde mig. Men hon stannade kvar och var som skjuten ur en kanon när hon hörde okej. 


När vi kom hem vid kvart i fyra så somnade hundarna i Mindys bädd på direkten ! Uj vad trötta o slitna de var efter att ha varit ute på långpromenad i regnet, för fy vad kallt det var när det blåste ! När vi hade sista kilometern kvar tills vi var hemma var det precis som om någon hällde en hink vatten över mig, så mycket regnade det. Och det var ju ganska kallt ute också så regnet kändes som små isdroppar som hamnade i ansiktet. Så när jag kom hem gjorde jag iordning varm choklad och bänkade mig i fotöljen invirad i filtar och myste framför tv:n.   


Om en liten stund nu så ska jag och Freja träna lite tass på post-it lapp, håller nämligen på att träna in att hon ska korsa framtassarna när hon ligger ner.   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 september 2012 19:29

Byter nu blogg, känner för att göra någonting nytt och vill få en annan stil på bloggdesignen. www.rebeckashundar.wordpress.com ...

Av Rebecka - 5 september 2012 22:01

Lite snabbt om de senaste dagarna, Jag och Freja går i skolan, vi har tagit en annan buss så vi hunnit träna Agility i 45min innan skolan börjar, idag fick hon följa med ut i skogen på biologilektionen som hon skötte sig utmärkt på, hundarnas kvälls...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 16:08

Tog en lite tidigare buss så vi var i skolan 45min innan vi började imorse, så vi tränade en hel del på gungan. Hon var jätteduktig vilket känns bra! Gick av ett par busstationen tidigare och gick 3.5 km hem så Freja fick dra några race på gärdena ...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 07:19

Igår var Freja med till skolan och var i hundgården som de senaste dagarna. På lunchen tränade vi Agility. Sen skulle klassen åka och kolla på mariebergsskogen och Färjestad travet, då fick Freja följa med hon också. Hon skötte sig väldigt bra, hon b...

Av Rebecka - 27 augusti 2012 20:53

Dagen började ganska hektiskt efter att jag råkat snoozat bort en timme av min 1.5timme på morgonen. Sen åkte vi buss i 1h och 20min. När vi kom till skolan fick hon gå in i hundgården direkt och jag stack till lektionen. På lunchen fick hon spri...

Ovido - Quiz & Flashcards