rebeckasvovvar

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Agilityträning

Av Rebecka - 4 april 2012 23:15

Jag och Mindy skulle åka iväg och vara med på en månadstävling i Lydnad hade vi tänkt oss. Så efter en 5½km promenad från bussen till klubben kom vi dit och pratade lite med dem som var där. Eftersom vi var en halvtimme tidiga så hade de skott träning, Mindy har aldrig varit skotträdd men idag tyckte hon det var jätte obehagligt. Så efter att de skjutit klart så tränade vi lite linförighet och inkallning på lydnadsplanen innan de skulle ha tävlingen.  


Så vi struntade i lydnaden denna månaden och gick bort till agilityn istället. Och oj vilken duktig tjej jag har! Vi tränade enkel box med fyra hopphinder ,vi körde en massa handling, hon var ganska seg i början pga skotten, men sen fick hon upp farten och gjorde väldigt bra ifrån sig med tanke på min kassa handling.  


Sen tränade jag framåtsändande och fart på de flesta hinder. Hon hade sån fart och vilja så det var jätte kul att träna med henne! Jag gjorde så att jag efter säcken, balanshindrena och slalomen la godisburken i slutet av hindret och på den en godis. Sen tog jag med Mindy till början av hindret, ställde henne i startposition (mellan) och sa klara, färdiga... och hindrets komando. Då sprang hon upp på balanshindret/ genom säcken/ sprang slalomet med sån självständighet så det är inte sant! Min lilla tjej!   


När vi sen väntade på att vi skulle bli hämtade körde jag samma belöningssätt när vi tränade inkallning och linförighet. Så när Mindy satt sig brevid mig efter inkallningen, tittat på mig en stund så gav jag henne komandot att hon fick springa och ta godisen. Det går inte att beskriva hur glad jag är efter den träningen och hur mycket jag längtar tills vi ska åka och träna nästa gång!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 september 2012 19:29

Byter nu blogg, känner för att göra någonting nytt och vill få en annan stil på bloggdesignen. www.rebeckashundar.wordpress.com ...

Av Rebecka - 5 september 2012 22:01

Lite snabbt om de senaste dagarna, Jag och Freja går i skolan, vi har tagit en annan buss så vi hunnit träna Agility i 45min innan skolan börjar, idag fick hon följa med ut i skogen på biologilektionen som hon skötte sig utmärkt på, hundarnas kvälls...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 16:08

Tog en lite tidigare buss så vi var i skolan 45min innan vi började imorse, så vi tränade en hel del på gungan. Hon var jätteduktig vilket känns bra! Gick av ett par busstationen tidigare och gick 3.5 km hem så Freja fick dra några race på gärdena ...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 07:19

Igår var Freja med till skolan och var i hundgården som de senaste dagarna. På lunchen tränade vi Agility. Sen skulle klassen åka och kolla på mariebergsskogen och Färjestad travet, då fick Freja följa med hon också. Hon skötte sig väldigt bra, hon b...

Av Rebecka - 27 augusti 2012 20:53

Dagen började ganska hektiskt efter att jag råkat snoozat bort en timme av min 1.5timme på morgonen. Sen åkte vi buss i 1h och 20min. När vi kom till skolan fick hon gå in i hundgården direkt och jag stack till lektionen. På lunchen fick hon spri...

Ovido - Quiz & Flashcards