rebeckasvovvar

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

påskjogg

Av Rebecka - 5 april 2012 14:37

Idag fick Freja följa med mig till skolan, vi har en såkallad påskjogg, vi ska gå eller springa 5½km och efter det tar vi lov. Så eftersom Mindy fick ensamträning med mig igår så blev det Frejas tur att vara själv idag. Bussresan gick inge bra alls, för första gången! Det var en gammal och skrotig buss som lät hela tiden så Freja blev riktigt orolig. När vi kom fram gick vi och tränade att gå lös på trottoaren brevid vägen för vi var en halvtimme tidiga.   


När vi kom ner till grusplan där vi skulle samlas kom Malin dit som skulle springa med oss. Vi gick runt och en hel del personer pratade med Freja. Hon var idag tydligen jätte social, annars kan hon dra sig tillbaka lite om det är för mycket personer, men nu var det pusskalas med allihopa! När jag fått min nummerlapp och vi ställt oss i ledet så sköt de ett startskott, Freja brydde sig inte så mycket om det men när de sköt för andra gången när vi börjat springa flög vi båda rakt upp i luften.  

Vi varvade med att springa och gå, Freja sprang jätte fint brevid oss och förvånade mig jätte mycket. Även fast det var folk överallt hade hon skaplig kontakt med mig och drog inte i kopplet för att hälsa på någon utan sprang fint förbi dem samtidigt som jag sa Freja fram. När vi kommit i mål gick vi och väntade på bussen, hemresan gick ganska bra iallafall   

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 september 2012 19:29

Byter nu blogg, känner för att göra någonting nytt och vill få en annan stil på bloggdesignen. www.rebeckashundar.wordpress.com ...

Av Rebecka - 5 september 2012 22:01

Lite snabbt om de senaste dagarna, Jag och Freja går i skolan, vi har tagit en annan buss så vi hunnit träna Agility i 45min innan skolan börjar, idag fick hon följa med ut i skogen på biologilektionen som hon skötte sig utmärkt på, hundarnas kvälls...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 16:08

Tog en lite tidigare buss så vi var i skolan 45min innan vi började imorse, så vi tränade en hel del på gungan. Hon var jätteduktig vilket känns bra! Gick av ett par busstationen tidigare och gick 3.5 km hem så Freja fick dra några race på gärdena ...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 07:19

Igår var Freja med till skolan och var i hundgården som de senaste dagarna. På lunchen tränade vi Agility. Sen skulle klassen åka och kolla på mariebergsskogen och Färjestad travet, då fick Freja följa med hon också. Hon skötte sig väldigt bra, hon b...

Av Rebecka - 27 augusti 2012 20:53

Dagen började ganska hektiskt efter att jag råkat snoozat bort en timme av min 1.5timme på morgonen. Sen åkte vi buss i 1h och 20min. När vi kom till skolan fick hon gå in i hundgården direkt och jag stack till lektionen. På lunchen fick hon spri...

Ovido - Quiz & Flashcards