rebeckasvovvar

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Glad påsk !

Av Rebecka - 7 april 2012 20:25

På våran 45minuters promenad imorse hittade Freja någonting roligt i skogen som hon promt skulle rulla sig i, så in i duchen direkt när vi kom hem för båda hundarna!

Nu på kvällen gick vi ut och tränade på gården lite. Med Mindy tränade jag

-Slalom med fyra pinnar när jag la godis i slutet så hon fick köra själv. Hon körde kanonbra med härligt tempo!

-Hindersug på hopphindret, tränade också hopp & check med henne. Hon börjar lära sig att hon ska göra en snävare sväng vid check.

-Cirkelträning, jag springer med henne på båda mina sidor i en stor cirkel och belönar henne i belöningszoonen. (en halvmåne framför mig.)


Med Freja tränade jag

- Slalom på båda sidorna med fyra pinnar, hon blir säkrare på att ta alla fyra samtidigt när jag är på vänster sida nu. Jag belönar henne när hon rundat pinnen, men nu tar hon i stort sett alla fyra samtidigt.

-Hopp, körde hopp och check med henne precis som med Mindy. Freja har inte riktigt fått in hopptekniken ännu när jag höjde hoppet lite. Jag har annars kört riktigt lågt, kankse 20cm ? Men ibland får hon till riktigt fina hopp lagomt långt ifrån.

- Cirkelträning med henne med, och oj vad hon var taggad!   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 september 2012 19:29

Byter nu blogg, känner för att göra någonting nytt och vill få en annan stil på bloggdesignen. www.rebeckashundar.wordpress.com ...

Av Rebecka - 5 september 2012 22:01

Lite snabbt om de senaste dagarna, Jag och Freja går i skolan, vi har tagit en annan buss så vi hunnit träna Agility i 45min innan skolan börjar, idag fick hon följa med ut i skogen på biologilektionen som hon skötte sig utmärkt på, hundarnas kvälls...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 16:08

Tog en lite tidigare buss så vi var i skolan 45min innan vi började imorse, så vi tränade en hel del på gungan. Hon var jätteduktig vilket känns bra! Gick av ett par busstationen tidigare och gick 3.5 km hem så Freja fick dra några race på gärdena ...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 07:19

Igår var Freja med till skolan och var i hundgården som de senaste dagarna. På lunchen tränade vi Agility. Sen skulle klassen åka och kolla på mariebergsskogen och Färjestad travet, då fick Freja följa med hon också. Hon skötte sig väldigt bra, hon b...

Av Rebecka - 27 augusti 2012 20:53

Dagen började ganska hektiskt efter att jag råkat snoozat bort en timme av min 1.5timme på morgonen. Sen åkte vi buss i 1h och 20min. När vi kom till skolan fick hon gå in i hundgården direkt och jag stack till lektionen. På lunchen fick hon spri...

Ovido - Quiz & Flashcards