rebeckasvovvar

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Rebecka - 8 oktober 2011 18:08

Hej !   

Vaknade idag vid 7, gick ut med hundarna på en liten kisstur, sen åt jag och hundarna frukost. Senare vid halv 9 bar det väg på en promenad jag trode skulle ta 45min, klockan 11 var vi hemma igen, 2 ½ timme efter att vi gått hemifrån.


Mötte en äldre dam med sin jättefina golden hane. Kom då på att jag hade ett bra tillfälle att träna skvallerträning på! Jag tränar in det genom att när jag går med Freja ( i koppel än så länge ) och hon ser någonting mötande, så ska hon stanna, ta kontakt med mig, sen ska hon stå still tills jag säger ett komando. Ex. Hit, stå still, varsegod osv.


Hon stog stilla jätte bra och drog inte till dem, fast att ta kontakt med mig tog en liten stund. Som tur var så hade damen tid så hon stog stilla en bit ifrån mig tills Freja äntligen tog kontakt med mig. Och Mindy tog en power nap och låg och sov på vägen hon.  


När vi gått lite mindre än halva vägen kommer vi till en stor fårhage. Ännu ett tillfälle att träna skvallerträning på! Eftersom att fåren inte var lika roliga som hunden så tog hon snabbare och bättre kontakt med mig!


jag råkade    tappa kopplena, så att mindy fick hämta dem. Allt för en köttbullsbit...

    

Ovido - Quiz & Flashcards