rebeckasvovvar

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Rebecka - 20 oktober 2011 18:14

Blev riktigt imponerad av Mindy förut på våran promenad.

Vi följde med en kompis hem, när vi kom dit tränade jag Freja lite i att sitta still och kontakt istället för att hon skulle springa efter alla katter som är där för hon är en riktig kattjagare....


Och sen när vi skulle gå hem så fick Mindy gå lös o Freja i koppel. Och jag tänkte träna Mindy i att gå lös i centrum. Hon var jätte duktig och gick fint fot med mig när jag komenderade det och sen gick hon inte längre än 1meter framför eller bakom mig på trottoaren o aldrig på vägen där bilarna åkte.    


När vi gått mindre än halva vägen hem så möter vi en hund på samma sida trottoaren. Så jag ställde mig med både  Mindy o Freja på vänster sida och där satt de stilla utan att skälla på den paserande hunden ( Freja försökte att nå den med nosen men hon reste sig inte iallfall   ).


Och efter det så kom det en cyklist, dem tycker mindy är lite läskiga o hon vill gärna göra ett anfall mot hjulen men nu gick hon fot med mig och brydde sig inte om den. Några människor mötte vi också. Då försökte Mindy smyga sig till dem men direkt när jag sa till henne så satte hon sig eller kom till mig så de kunde passera utan att ha en tax i hälarna.


Så jag är riktigt stolt över henne för såhär brukar hon verkligen inte göra, utan då skäller hon direkt hon ser någon komma eller går fram till dem utan att bry sig om mig som ropar på henne. Galna men ibland väldigt duktiga tax !    

Ovido - Quiz & Flashcards