rebeckasvovvar

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Rebecka - 30 oktober 2011 20:21

Idag var vi uppe tidigt igen,   halv 6 tyckte freja att vi skulle gå upp. Och det var ganska mysigt väder ute så jag drog på mig stövlar o regnkappa eftersom att det regnade lite och så gick vi en promenad på 2km. När vi kom hem så åt vi frukost, gick ut på en liten promenad och sen myste vi i soffan och såg på film. Vid halv tio gick jag och Freja ut på en 6km promenad som tog oss 2h, tränade massa saker under vägen. Kunde dock inte filma då det regnade under tiden.


Freja skötte sig riktigt bra och drog ingenting i kopplet som hon fått en ovana att göra lite då och då. Men när vi hade runt 1km kvar tills vi var hemma gick vi förbi en jack russel på 9 månader som var lite som en duracell kanin x100. Freja tyckte han var otroligt jobbig o irriterande och ville verkligen INTE hälsa på honom


Har inte gjort så mycket mera idag förutom att ta det lugnt, tog med hundarna ut på en promenad vid halv 4 på tre km. De fick springa lösa lite då o då i skogen. Freja är jätte stönig nu och henne kan jag inte ha lös lika mycket nu som förut när hon var yngre, för nu är allting mycket roligare än mig. Men när jag har hennel lös några minuter, sen kopplar henne ett tag, o sen får hon vara lös osv så fungerar det riktigt bra och hon blir jätte glad när jag ropar Hit istället för att sticka ifrån mig.   

Ovido - Quiz & Flashcards