rebeckasvovvar

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Rebecka - 4 januari 2012 13:07

Idag åkte jag och hundarna med bussen för att åka och gå på en promenad vid halv tio. När jag gick upp på bussen så vet hundarna att de ska gå upp före mig, sen vända sig om och vänta medans jag betalar, Och jag blev rätt paff när jag hörde att busschauffören sa - Nämen, är det inte Mindy o Freja ! Det var samma chaufför som en annan gång också sa så. Haha, ganska kul att de kommer ihåg mina små vovvar !   Men jag fick dock vara snabb som attan att trycka ner Frejas koppel med foten så att hon inte skulle flyga upp mot chauffören eftersom att hon blev så glad över att han pratade med henne ! Samtidigt satt lilla Mindy och tittade lite nonchalant på honom och vände sig för att gå mot mitten där vi skulle sitta i bussen.  


När vi kom till Kil mötte jag upp Felicia o Daisy och vi gick för att möta upp Sophia med Troy & Aussie och senare även Linda med Izor & Ambra. Freja tyckte att de andra hundarna (alla utom mindy o daisy) var otroligt läskiga ! Hon är ganska feg när hon träffar andra hundar första gången, men när vi gått en bit i koplena släppte vi dem så de fick springa lösa. Då tyckte Freja att det gick lite bättre och när vi gått nån kilometer sprang hon runt och busade med dem, lite feg var hon väll då också men inte lika iallafall !   Mindy sa ifrån rätt rejält åt Izor men annars sprang hon runt med de andra hundarna även fast hon inte är den som direkt leker med alihopa. Men hon är älskad av alla ändå !


När vi kom tillbaka efter promenaden som blev runt 3km så gick jag och Felicia mot busstationen och för att vänta på våran buss. Mindy fick gå lös i centrum och hon skötte sig riktigt bra ! skällde inte på någon eller gick fram till någon. Underbara hund ! Så nu längtar jag tills jag kan ha Freja lös på det sättet. Kommer att dröja ett tag men vi jobbar på det. När vi sen gick på bussen så somnade de nästan på direkten och sov hela vägen. 

 
fina bilden på Daisy, Freja & Mindy som felicia tog på våran 2mils promenad   

Ovido - Quiz & Flashcards