rebeckasvovvar

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Rebecka - 6 januari 2012 20:57

Idag åkte jag och hundarna buss för att möta upp Felicia och Daisy för att gå på en långpromenad. Jag kände det att eftersom att vi var i Göteborg igår hela dagen så fick inte Mindy o Freja så långa promenader, så då drog jag med Felicia på en långpromenad. Det var riktigt härligt väder ute. Soligt och minusgrader, Nästan lite vårväder förutom att det var en hel del snö lite var stans.I början blev det en del hundmöten, det var bra för det behöver jag o hundarna träna på, Mindy som går lös försöker jag få att gå på min vänstra sida och inte bakom mig, sålänge hon inte går fram till mötena så är det okej men jag vill ha lite koll på henne iallafall. Och Freja vill jag ha på min vänstra sida, dock går hon oftast fram och går framför mig istället, men vi tränar på !   Sen släppte vi dem så de fick springa av sig, Felicia som varit smart och tagit med systemkameran tog en massa fina kort på alla tre under promenaden, jag ångrar att jag inte tog med min men så kan det gå, den åker med nästa gång den. Om ni vill se bilderna så kan ni kolla Felicias blogg, hon har gjort en video med bilderna i. Promenaden slutade på nästan 2 mil, dock fick min far hämta mig lite innan vi kommit tillbaka där vi började promenaden för tidsoptimist som jag är så tänkte jag lite fel när det gällde tiderna. Skulle nämligen och fota ishockey.   

Just NU känner jag mig riktigt träningssugen, dock sover båda hundarna och jag har annat och göra. Men imorgon då ska vi träna en massa lydnads moment, en hel del med apportblocken och även annat. 

Ovido - Quiz & Flashcards