rebeckasvovvar

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Rebecka - 13 januari 2012 21:32

Nu har vi tränat en hel del saker under kvällen,  

Vi har tränat burleken , hon börjar få in säkerhet på komandot buren (att hon fort ska söka upp den och gå in i den)

och vi tränar nu på att hon inte får gå ur den försen jag säger ordet fri.

Vi tränade också med apporten, dock tyckte hon att den var super äcklig att ha i munnen idag, annars har det gått bra men vi tränade på hennes fårpällsleksak istället och det gick bättre, så vi tränar nu på att hon ska hålla i den mera själv och inte bara ha munnen runt den.

Lite ingångsposition tränade vi med eftersom att hon börjar fjanta sig och hoppa så hon kommer i rätt position och så ställer hon sig inte så rakt som jag vill.

Ligg, sitt och stå tränade vi i fotpositionen och det gick super bra det med. Stå är hon inte riktigt säker på ännu med vi är påväg   


Mindy var inte på träningshumör idag så hon låg på min kudde i sängen och bara råglodde på oss, surtax   

 

Av Rebecka - 13 januari 2012 17:13

Hej !   Idag när jag kom hem gick vi en liten kort promenad så båda hundarna fick springa lösa och busa av sig eftersom att de varit själva under dagen. Var nog ute på någon kilometer på gärdena och lite på vägen. Tränade lite inkallning som gick över förväntan, Freja nästan sprang/hoppade/skuttade fram och ställde sig i fotposition och sen när jag sa varsogod hoppade hon iväg av sprallighet igen. Galna hund ! Mindy var också super glad över att jag kommit hem och tagit ut dem så hon skuttade också fram till mig när jag körde inkallning. Efter drygt tjugo minuter efter vi gått ut gick vi in och åt mat. Sen vid fyra gick vi ut på ännu en promenad. Tänkte då bara gå en promenad på en dryg 1½km , fast det slutade med 3km's promenaden i skogen. Jag frös om öronen som bara den eftersom att jag hade sätt upp håret i en hästsvans, inget hårband för öronen och det blåste så jag nästan föll omkull. Men när vi gick i skogen blåste det näst intill ingenting, så då försökte jag återfå känseln i näsa & öronen medans hundarna sprang och busade i skogen. Sen fick de gå lösa den 1km som var kvar, De var duktiga då och kom på inkallning och så körde de lite skvallerträning som jag inte tränat på så länge, så jag är nöjd över de korta promenader det blev idag !   


Snart ska jag även träna lite, har inte bestämt mig för vad men troligtsvis apporterna, burleken, fotposition och sen ska jag nog försöka att träna in säkerhet på de flesta komandon de redan kan. Ha det gött !

   

Ovido - Quiz & Flashcards