rebeckasvovvar

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Rebecka - 12 januari 2012 17:18

Igår åkte jag och hundarna buss för att möta upp Felicia och Daisy vid klockan halv 6  . Då började vi gå våran vanliga promenad fast vi skippade att gå i skogen utan gick på vägen istället eftersom att det var riktigt mörkt ute. Mindy gick lös nästan hela vägen, fast hon var lite stönig och skällde för mycket när vi mötte folk och hundar, och jag som skrytit lite över att hon är så duktig hela tiden. Men så kan det vara ibland !   Freja skötte sig helt okej på promenaden, nu ska vi iallafall börja träna på snabbara inkallningar och att hon ska vara lös där det är lite mera störningar. Felicias Daisy skötte sig riktigt bra måste jag säga ! för Felicia släppte henne på en gångväg med ganska trafikerad väg brevid, och lilla daisy skötte sig riktigt bra !   Freja hade jag kopplad då för jag är inte så säker på henne för våra inkallningar är som sagt inte så säkra ännu. Men nu ska vi träna ! När vi gått våran promenad som slutade på ca 6-7km så väntade vi på våra bussar och gick då in och satte oss inne på busstationen.  


Idag vaknade jag klockan sex och gick upp och släppte ut hundarna och åt frukost, men jag mådde illa och jag hade en jätte jobbig huvudvärk, så jag gick och tog tempen som visade 40,2 grader.   Så idag har jag varit hemma från skolan och sovit och vilat. Så hundarna har inte fått någon promenad idag, men vi tränade lite förbudsträning och kontaktövningar när de skulle få sin mat. Annars har de varit riktigt lugna och sovit hos mig. Jag som hade planerat att gå en långpromenad i skogen idag när jag kom hem från skolan. Men den får vi ta en annan dag !  

Ovido - Quiz & Flashcards