rebeckasvovvar

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Rebecka - 16 januari 2012 17:15

Gick personspåret med Freja förut, hon hade lite svårt att hitta spåret till en början , men när hon fick upp det gick hon jätte bra. Hon tog det lugnt och var nogrann och när hon hittade sin leksak som jag lagt i slutet var hon överlycklig och hon var så stolt och så glad så hon hoppade på stället för att jag skulle ha drag kamp med henne !   

Så efter att ha kampat en stund gick vi in och hämtade Mindy och så gick vi en liten promenad till. Tränade då ställande under gång, det behöver vi träna på då hon vissa gånger sätter sig ner istället för att stå kvar tills jag kommer tillbaka. Jag körde också klara färdiga okej med både Mindy & Freja samtidigt . Och herregud vad de sprang när jag sa okej, haha vilka hundar jag har alltså !   

Ska försöka att trycka in lite apportträning och lite annat som stå osv under kvällen ,dock har jag en hel del läxor

& prov som jag ska plugga på så vi får se om det kommer något inlägg om kvällens träning sen eller inte.

Ha de gött !

Av Rebecka - 16 januari 2012 16:31

När jag kom hem förut gick vi ut på en 1½km's lös promenad på vägen och på gärdet så de fick busa och springa av sig efter att de varit själva. Då tränade vi inkallning och att de skulle göra både kroken så de kom i fotposition och att de skulle gå runt mig på min högersida och ställa sig på min vänstra. Det gick superbra så jag är jätte nöjd !   

För en liten stund sedan gick vi den promenaden igen, då gick det också bra, tränade lite skvallerträning på ett par kråkor som satt på gärdet och Freja stog stilla och tog sedan kontakt med mig efter att hon försökt att komma på vad det var som hon skulle göra. Mindy kom direkt till mig utan att skälla ( fast jag tror faktiskt att hon aldrig såg kråkorna ) så det gick också bra.  När vi kom hem igen gick jag ut på gärdet och la jag ett personspår åt Freja som hon ska få gå sen. Får se hur det går, jag la ett kort denna gången och så ska vi nu börja med att hon ska ha sin nya spårspele när hon går personspår för att hon ska veta vad det är som gäller just när den selen kommer fram  

Ovido - Quiz & Flashcards