rebeckasvovvar

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Rebecka - 31 januari 2012 20:17

   


vid tjugo i fyra gick vi ut på promenad jag och hundarna innan vi skulle åka med bussen för att möte upp Felicia o Daisy för en promenad. Hundarna var riktigt duktiga på bussen, även fast det var någonting som luktade väldigt gott några säten bakom oss så satt de stilla och nosade i vädret efter det istället för att försöka gå dit. När vi kom fram gick vi lite i centrum och jag hade tänkt att träna Freja i att gå lös, insåg dock att det inte var någon större ideé när klockan var runt halv fem och alla hade slutat jobbet osv, för det var folk, bilar och cyklar överallt. Men då gick vi till bussen när Felicia o D kom istället.  


Då började vi att gå våran vanliga promenad på 1mil , jag fick även testa och låna Felicias nosgrimma till Daisy och ha på Freja. Så hon hade, grimma, halsband och sele på sig under promenaden, Freja är lite ett års trotsig nu så hon tror för tillfället att hon är en rena rama draghund i kopplet. Men när grimman kom på fick hon inte lika mycket kraft så det var nästan så jag inte kände henne i kopplet, detta ska införskaffas nästa gång jag får pengar. För nu är de slut eftersom jag skickat iväg lite hundgrejer som jag visar här när jag hämtat dem.


När vi gått nästan 2km kände vi båda två att vi verkligen inte ville gå den vanliga promenaden igen. Så vi funderade väldigt länge på om det fanns någon annan väg att gå från det ställe vi var på. Så vi trampade runt där och gick lite fram och tillbaka och letade i mörkret efter en annan slinga att gå, men så bestämde vi oss för att gå tillbaka på vägen vi gick dit på.   

  

Hundarna busade och var lösa under nästan hela vägen och Freja var väll ganska duktig iallafall när hon väl kom på mina inkallningar, haha lilla drethund ! Fast å andra sidan gick hundmötena galant ! Hon tog kontakt med mig efter att hon kollat på den vi mötte istället för att lägga all fokus på den mötande som hon ibland kan göra, så det är jätte bra det ! Men vi tränar på och hoppas att ettårskrisen går över, väldigt snabbt. Mindy skenvalpar ju troligtvis så hon var också lite trotsig och sprang runt och letade efter sina valpar som av någon anledning skulle vara i närheten enligt henne. Galet !


Promenaden blev iallafall 6.47km lång och vi var ute i 1½ härliga timmar, dock hade vi båda på oss alldeles för lite kläder så vi frös som bara den, så vi rappade på lite på slutet för att hinna med bussarna som gick en timme tidigare än de vi tänkt att åka med först. Hundarna sov under vägen hem och de sover även nu, snart ska vi ut på kvällskissen och imorgon har jag ingen aning om vad vi ska göra eller vart vi ska gå, men det märks    

Ovido - Quiz & Flashcards