rebeckasvovvar

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Rebecka - 15 januari 2012 14:00

 

Idag vid tjugo i tio kom Sophia och hämtade upp mig, Mindy & Freja med sina killar Troy & Aussie, Freja blev som vanligt jätte glad över att få åka med i deras bil och ville börja busa med killarna på en gång, dock var det en mellanvägg och galler ivägen så hon skällde och så istället. Sen åkte vi iväg mot skogen där vi mötte Linda och tre till tjejer & alla hundarna. Det var samma personer och hundar som var med på den här promenaden fast det var en till hund som var med som Sophia åkte och hämtade men Felicia & Daisy var inte med idag för de hade annat att göra.

Så vi var sex mattar, en lillmatte i barnvagn & elva hundar !    

Jag tänkte ta med kameran och ta lite kort, fast batteriet var slut insåg jag när Sophia kom så den åker med nästa gång istället, men Linda hade med sin och Sophia så det kommer förhoppningsvis upp bilder från dem  

På vägen som vi gick så var det blankis under snön, så vi fick gå brevid eller mitt i vägen där det inte var hjulspår. Hundarna såg mer elller mindre ut som bambie på hal is, och Freja (även kallad långben) sprang på isen väldigt många gånger utan att lära sig att det kommer sluta med att hon har alla benen rakt ut och glida på magen. Haha super söta F ! Det var riktigt kul att vi var så många igen och att det inte blev något bråk mellan hundarna. Och är vi gått halva vägen vände vi och gick tillbaka, fast då försvann Freja upp i skogen, och hon kom inte när jag ropade på henne så jag & sophia gick upp i skogen och ropade på henne,när vi kom ut på vägen igen och tänkte gå tillbaka där vi vände så hör vi hur de andra ropar att Freja kommer. Hon hade alltså stuckit ut i skogen, sprungit förbi oss och ut på vägen, och någontstans hade hon fastnat för hon hade rivit av sig reflexvästen. Lilla tjejen !   

Hon var helt skärrad sa de men när hon kom till mig igen och fick lite godis för att hon kom till mig så sprang hon till de andra hundarna och busade som vanligt igen. Fast nu så kom hon självmant till mig mycket oftare under promenaden, undra varför ?   När vi kom tillbaka till bilarna så hade vi gått ca 5km på 1½timme. Det var jätte härligt och hundarna var mycket nöjda.  Sen skjutsade Sophia mig till bussen för hon skulle och jobba, och eftersom att bussen inte skulle komma försen om 50 minuter så gick vi två kilometer till och tränade lite hit, fram , stå-stilla, skvallerträning när vi mötte personer och hundar. På bussen hem så skötte sig båda riktigt bra, Freja satte sig där barnvagnarna ska stå och efter en liten stund la hon sig ner och sov hela vägen hem. Mindy gnydde lite i början eftersom att hon skulle promt ha de sista köttbullsbitarna som var kvar i fickan, men hon somnade tillslut också. Jag själv var också rätt trött för jag var påväg att missa att trycka på stopp på bussen, så när det var 30meter tills min busshållplats så insåg jag att jag skulle av.  Nu sover hundarna i buren båda två och jag har gjort iordning lite varm choklad och nu ska jag plugga lite.

Ha det gött !

Ovido - Quiz & Flashcards