rebeckasvovvar

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

glada hundar på skogspromenad

Av Rebecka - 13 januari 2012 17:13

Hej !   Idag när jag kom hem gick vi en liten kort promenad så båda hundarna fick springa lösa och busa av sig eftersom att de varit själva under dagen. Var nog ute på någon kilometer på gärdena och lite på vägen. Tränade lite inkallning som gick över förväntan, Freja nästan sprang/hoppade/skuttade fram och ställde sig i fotposition och sen när jag sa varsogod hoppade hon iväg av sprallighet igen. Galna hund ! Mindy var också super glad över att jag kommit hem och tagit ut dem så hon skuttade också fram till mig när jag körde inkallning. Efter drygt tjugo minuter efter vi gått ut gick vi in och åt mat. Sen vid fyra gick vi ut på ännu en promenad. Tänkte då bara gå en promenad på en dryg 1½km , fast det slutade med 3km's promenaden i skogen. Jag frös om öronen som bara den eftersom att jag hade sätt upp håret i en hästsvans, inget hårband för öronen och det blåste så jag nästan föll omkull. Men när vi gick i skogen blåste det näst intill ingenting, så då försökte jag återfå känseln i näsa & öronen medans hundarna sprang och busade i skogen. Sen fick de gå lösa den 1km som var kvar, De var duktiga då och kom på inkallning och så körde de lite skvallerträning som jag inte tränat på så länge, så jag är nöjd över de korta promenader det blev idag !   


Snart ska jag även träna lite, har inte bestämt mig för vad men troligtsvis apporterna, burleken, fotposition och sen ska jag nog försöka att träna in säkerhet på de flesta komandon de redan kan. Ha det gött !

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 september 2012 19:29

Byter nu blogg, känner för att göra någonting nytt och vill få en annan stil på bloggdesignen. www.rebeckashundar.wordpress.com ...

Av Rebecka - 5 september 2012 22:01

Lite snabbt om de senaste dagarna, Jag och Freja går i skolan, vi har tagit en annan buss så vi hunnit träna Agility i 45min innan skolan börjar, idag fick hon följa med ut i skogen på biologilektionen som hon skötte sig utmärkt på, hundarnas kvälls...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 16:08

Tog en lite tidigare buss så vi var i skolan 45min innan vi började imorse, så vi tränade en hel del på gungan. Hon var jätteduktig vilket känns bra! Gick av ett par busstationen tidigare och gick 3.5 km hem så Freja fick dra några race på gärdena ...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 07:19

Igår var Freja med till skolan och var i hundgården som de senaste dagarna. På lunchen tränade vi Agility. Sen skulle klassen åka och kolla på mariebergsskogen och Färjestad travet, då fick Freja följa med hon också. Hon skötte sig väldigt bra, hon b...

Av Rebecka - 27 augusti 2012 20:53

Dagen började ganska hektiskt efter att jag råkat snoozat bort en timme av min 1.5timme på morgonen. Sen åkte vi buss i 1h och 20min. När vi kom till skolan fick hon gå in i hundgården direkt och jag stack till lektionen. På lunchen fick hon spri...

Ovido - Quiz & Flashcards