rebeckasvovvar

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Rebecka - 2 februari 2012 19:49

Idag hämtade min far ut mina hundsaker jag skickat efter, i paketet fanns,

Ett gult hurtta halsband till Mindy och ett orange till Freja & en gul reflexväst till Mindy och en orange till Freja.


Jag skickade efter detta hos Jamishundsport på söndagen & paketet fanns att hämta ut på tisdagen. Allt som allt gick det på 860kr för sakerna med frakt. Helt okej faktiskt och jag är jätte nöjd över grejerna !

     


Min vän Malin följde med hem idag och efter att vi ätit gick vi ut med hundarna på en 2.5km's promenad. De sprang lösa större delen av promenaden och de skötte sig väldigt bra, de kom på inkallningarna och var allmänt duktiga ! När vi kom ut på gärdet stog hundarna och nosade väldigt mycket på ett ställe, och när vi kom dit såg vi djurben och päls, vi funderade riktigt länge på vad det kunde varit för djur och av någon andledning tog inte hundarna de två eller tre små benen som låg där. Konstigt ! Men tydligen var det antagligen grävling, för det var kankse fem cm långa mörka och svarta pälsstrån och smala ben. Sen under resten av promenaden så sprang de lösa en bit och sen blev det koppel för Freja.

När vi kom hem värmde vi oss lite för det var riktigt kallt ute, sen gick vi ut på ännu en promenad och jag följde henne hem. Så vi var ute på en 4km lång promenad till. Hundarna var kopplade hela vägen och Freja drog endast ibland i kopplet. Men sånt händer, och på hemvägen frös Mindy så mycket om tassarna så hon stannade och vägrade att gå. Så jag fick ha henne i famnen ( Det är tur att hon väger runt 5kg den lilla vovven) så när jag värmt tassarna fick hon gå en bit igen och hon var då superglad, sen frös hon igen, jag får införskaffa skor !

När vi nästan var hemma släppte jag båda hundarna lösa, och de var så extremt duktiga så det var inte sant, vi gick på trottoaren, ganska nära vägen där det kom ett par bilar då och då, och hundarna var jätte duktiga och gick brevid mig när jag bad dem och sen gick de en bit framför mig. Sen när vi gått förbi vägen så gick de längre bort från mig , men båda kom emellanåt till mig och "bad om lov" att få gå iväg en stund till. Jag är såhääär glad just nu !


Nu ligger båda hundarna och sover , och jag ska träna lite inför en massa prov. Ha det gött !

Ovido - Quiz & Flashcards