rebeckasvovvar

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Rebecka - 12 februari 2012 20:39

Nu på kvällen har hundarna varit ute på en promenad med min mor och hennes kompis med sina två hundar, Jag antar att det gick bra och att de fick busa för Mindy o Freja har sovit ända sedan dess så snart ska jag ta med dem ut på en lite kort kvällspromenad och sen ska vi träna lite, ungefär samma saker som vi gjorde under dagen idag.  


 


Kika även in på Felicia & Daisys blogg, där får ni se otroligt fina bilder som Felicia tagit på sin super söta kelpie tjej !  

Av Rebecka - 12 februari 2012 18:22

Under helgen har hundarna haft det super tråkigt, jag har mestadels luggit i sängen och varit sjuk så de har fått endast små promenader utav mina familjen. Men nu under kvällen har jag kännt mig bättre så vi tränade lite smått,


För Mindys del tränade vi apporten, att hon skulle sitta vid min vänstra sida och hålla den i 5sek sen tog jag den, det gick suveränt ! Vi tränade stå, att varje gång hon ställde sig upp sa jag stå och gav henne godis, och tillslut fattade hon det lite så det gick snabbare mellan sitt/ligg upp till stå. Ska träna det imorgon hade jag tänkt mig så då ska jag filma henne, för uj vad irriterad hon blir när jag sitter tyst och väntar på att hon ska ställa sig upp. Tok hund!  


För Frejas del så tränade vi lite apporten, att hon ska hålla den en liten stund innan hon får belöning och det gick jätte bra, vi tränade också en hel del kontaktövningar och "Freja"- övningar, att varje gång hon kollar på mig säger jag Freja, klickar och ger godis. Det går frammåt och nu har jag börjat skicka iväg henne i olika håll och sen ropar Freja, då kommer hon till mig och ställer sig på min vänstra sida, detta för att jag sedan ska kunna få bättre inkallningar ute, för nu har de försvunnit helt , 

 

Ovido - Quiz & Flashcards