rebeckasvovvar

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Rebecka - 29 februari 2012 19:51

Tog med Mindy ändå idag så båda hundarna fick följa med när vi tog bussen för att möta upp Felicia och Daisy. Vi började gå den vanliga promenaden som vi brukar gå och hundarna fick springa lösa stor del av promenaden och mina två knasvovvar skötte sig riktigt hyffsat må jag säga för att vara grinig tax och otroligt ettårs trotsig   Jag och Felicia kom även på hur jag ska träna kontakten med Freja, jag väntar just nu ut henne "för länge" men ska nu börja med att klicka såfort hon bara vänder huvudet till.


När vi kommit drygt halvägs så svängde vi in i skogen och följde ett elljusspår så hundarna fick springa lösa längre än annars, och det var otroligt isigt på backen så det var kelpie,freja och tax överallt ! Felicia filmade även lite men såfort man börjar filma så busar de inte lika mycket, så vi får se om det kommer upp någon video på hennes blogg!

Det blev en hel del möten med människor,hundar och alltmöjligt men de skötte sig bra och det var en jätte härlig promenad på 10km under 2timmar!   

 

Av Rebecka - 29 februari 2012 11:04

Idag var vi ute på en kort promenad vid 9, sen åt vi frukost och gick ut igen vid 10. Då tränade jag och Freja slalomingångar & handling mellan två tunnlar. Hon var riktigt duktig och gjorde rätt alla gånger. Stolt matte !

 Nu ska vi snart träna apporten och kontaktövningar, sen i eftermiddag tar jag och Freja bussen och möter upp

Felicia och Daisy för en långpromenad   

   

Ovido - Quiz & Flashcards