rebeckasvovvar

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Rebecka - 28 februari 2012 19:55

 

Vid två åkte jag och hundarna bussen och mötte upp Felicia och Daisy för en timmes promenad på 6km upp till brukshundklubben    När vi kom dit plockade vi fram ett hopphinder och sen slalom på 4pinnar. Felicia o D är otroligt duktiga må jag säga! Jag, Mindy & Freja är stolta kompisar !


För min och frejas del så blev det i början mycket kontaktträning då Freja har ganska svårt för att konsentrera sig på mig och inte allt annat. Och nu var det ju första träningen på klubben med en hel del störningar så jag förväntade mig inte att jag kunde träna de agility och lydnadssaker jag tänkt. Och efter att vi tränat en hel del kontaktövningar kunde vi köra lite slalomingångar och i slutet körde vi en kombination av tre hopphinder. Super nöjd!

Med Mindy blev det lite linförighetsträning. Det gick bra även fast hon gick lite för långt framför mig ibland, hon blir lite för övertaggad men vi tränar på! Hindersug på slalomen på fyra pinnar blev det också och hon drar mer och mer !   


Sen fick de följa med in i klubbstugan då det var agilitymöte. Hundarna satt under bordet medans vi pratade, sen ser jag hur en fluga flyger runt hundarna och sätter sig på golvet under dem. Freja tyckte ju såklart att det var jätte spännande och skulle leka lite med den enormt stora flugan. Sekunden senare flyger hon upp i bordet, rusar ut ur rummet och har panikattacker. Antagligen så bet flugan henne då det var en stor "bitfluga" så under de resterande 30minutrarna jag var kvar hade hon panikattacker och skulle promt ut ur huset. Jag fick låna lite godisar då jag hade slut på mina och försökte att fort som bara den klicka henne när hon var lugn och sansad. Så hon började lägga sig ner tillslut och vara lugn, men så hörde hon hur det surrade av andra flugor i fönstrena och då fick hon panik igen. Så vi får se om hon kommer ihåg det nästa gång hon ser flugor för isådana fall har jag en fobi att träna bort... Suck.  


Ovido - Quiz & Flashcards