rebeckasvovvar

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Rebecka - 21 februari 2012 20:15

Idag har det varit en helt vanlig dag för hundarna, när ja kom hem gick vi ut på en halvtimmes koppelpromenad för F och M fick gå lös i "centrum". Mindy var jätte duktig och vi tränade höger och vänster på cykelvägen, stå på långt håll & fotgående. Freja fick då gå helt som hon ville och nosa samtidigt som jag och M tränade. Sen tränade jag lite skvallerträning med Freja på skator och andra fåglar eftersom att vi inte mötte någon. En katt tränade vi också på med det var otroligt jobbigt tyckte hon. Hon ville så gärna springa efter och busa med den istället för att ta kontakt med mig.. Men tillslut så kom hon och ställde sig brevid mig och tog kontakt och då gick katten iväg.


När vi kom hem tränade vi lite tunnlar, var så länge sedan så jag började med att jag & freja stog ganska nära och sen efter ett par gånger kunde jag skicka henne fram till den från ett par meter. Duktig tjej det ! Med Mindy tränade jag hindersug på tunneln och även lite handling från olika sidor på två tunnlar, gick bra det med så det verkar lovande när det blir barmark och vi ska börja träna mer agility igen.


Sen gav vi oss iväg en stund på gärdet så de fick springa och busa i nästan en halvtimme

   

Ovido - Quiz & Flashcards