rebeckasvovvar

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Rebecka - 19 februari 2012 19:45

När det är sovdags här hemma för hundarna så sover de först en stund, antagligen i buren, på bädden eller på min säng, efter ett tag har Mindy tröttnat på att sova så då ska hon försöka få med Freja för att busa en stund, men när Freja vägrar lämna sängen, bädden eller i videons del buren så lägger sig Mindy oftast sig i min säng, under min tröja som ibland ligger där och huvudet på kudden och stirrar på Freja som bara ligger och har somnat om

Hur knasiga hundar som hellst !


 


          

Av Rebecka - 19 februari 2012 10:54

Hundarna var tidigt uppe idag, halv sju satt de och "pratade" ( mitt mellan gny & skäll) i buren så då gick vi upp.

Klockan nio gick vi ut för att gå som det var tänkt en promenad på 1km, men vi fortsatte istället att gå en annan som är 2½km, men det hela slutade med att vi gick 6km promenaden. Så kan de gå när det är samma väg i början på alla promenadslingor. Det blev koppelpromenad för Freja hela vägen och Mindy fick gå lös. Det snöade riktigt mycket och det var is under snön överallt. Tränade kontaktövningar med Freja och det gick jätte bra, med Mindy tränade jag stå när hon var långt framför mig. Vi var ute i 1½ timme och nu ligger de båda och sover.


Sen om någon timme hade jag tänkt att gå ut och träna lite tunnlar med hundarna, har lite agilityabstinens Har inte tränat eller tävlat agility på 2månader så jag längtar som bara den tills det är barmarkt så man kan åka iväg till klubben och även träna hemma på gräsmattan. Två-av & trampa ska jag också träna på trappan med Freja.

(jag kommer använda två-av på nerfarten & trampa på uppfarten på balanshindrena)

   

Ovido - Quiz & Flashcards