rebeckasvovvar

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Rebecka - 5 februari 2012 22:00

De senaste dagarna har det varit riktiga tråkdagar för hundarna, det har inte blivit några långpromenader eftersom att det varit runt och över -10grader, så hundarna har fått kramp i tassarna när vi varit ute. Men jag hoppas att vädret blir lite mildare till veckan så vi kommer ut på en längre promenad än de knappa kilometrarna vi gått nu.  Jag har även införskaffat mig en nosgrimma till Freja, dock hade jag köpt en storlek för liten för den sitter precis så det går att knäppa, så någon gång under veckan ska vi åka in och byta till en större  


Idag har vi haft besök under dagen så imorse gick vi ut på en 2.7km promenad, hundarna fick gå lösa i början , men av någon anledning ( antagligen för att de var extremt understimulerade) så hade de helt glömt bort jag hit betydde. Haha, jag stog där som ett fån och ropade på hundarna som tyckte att lukterna på gärdet var tusen gånger roligare. Sen blev det koppelpromenad under 3/4 av promenaden.   

   

När klockan blev runt fem tog jag migg i kragen och tränade lite med dem, Vi tränade apporten som de båda fattat mycket stort intresse om !    Med Mindy satte jag henne på min vänstra sida, satte apporten framför nosen på henne och sa håll, sen höll hon apporten i 5sekunder innan jag tog den , jag blev såhäääär glad ! Nu är apportdelen klar inför våran lydnadsdebut i sommar  , Med Freja tränar jag fortfarande att hon ska greppa den självmant, hon gör det oftare nu och då och då har jag släppt den så hon håller den själv. Jätte duktiga båda två !

Lite stå tränade vi också, med Freja tränar jag stå från sittande och liggande ställning, och med Mindy tränar jag endast från sittande då hon fortfarande inte riktigt förstår vad stå innebär. Stå är förövrigt det ända vi inte är 100% på inom lydnads klass 1 momenten, så jag längtar som bara den tills det är barmark ute så jag kan åka till klubben och få lite tips från de som är där och tränar, de kommer nog se ut som frågetecken när de ser min lilla tax, men sen kommer de riktigt tappa hakan när de ser hur duktig hon är ! ( Lite mallig matte kankse   ?)


Vi kom in för en liten stund sedan från våran kvällsrunda så de har lagt sig i buren båda två så jag ska nog lägga mig snart jag med, måndag imorgon så då ringer klockan 05:30, Godnatt !  

 

Av Rebecka - 5 februari 2012 16:14

Igår så gav jag Freja en äggkartong som jag lagt köttbullsbitar i så skulle hon få försöka öppna den  

Och så här gick det ...


 

Ovido - Quiz & Flashcards