rebeckasvovvar

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Rebecka - 14 februari 2012 19:02

Nu under dagen har jag och hundarna tränat en hel del faktiskt under små träningspass.  

 

Mindy

Snabbare sitt,ligg,snurr,spinn. Säkrare åttan,sicksack,mellan.

Och fortsatt att klicka in stå, där jag även har börjat lägga in komandot emellanåt.

Freja

Snabbare snurr,ligg,stå och sitt från olika positioner. En massa kontaktövningar,

Förbudsträning, Lite cirkelträning & säkrare mellan & ingångsposition från olika håll,


För en stund sedan gick jag, hundarna o min mor ut och mötte upp Maja o hennes två hundar för en kvällspromenad, fast jag lämnade över hundarna till min mor och gick själv hem för att plugga spanskan istället. Jag var ju ändå ute med hundarna i en timme förut så jag kände att jag behövde prioritera det istället .  


Av Rebecka - 14 februari 2012 16:16

Idag har det inte blivit någon lånpromenad för hundarna utan vi gick ut på gärdet och busade i en dryg timme istället   Jag hade Freja först i koppel, men sen släppte jag henne och tränade lite kontaktövningar. Jag körde då att jag hade godisar i ena handen öppen och när hon kollade på mig fick hon ett par andra godisar. Kontaktövning och förbudsträning alltså. Sen fick hon röja loss lite på gärdet innan jag började att träna inkallningar, och hon kom på 9/10 stycken även fast hon dröjde lite för länge ibland när hon nosade, men vad förvånad jag blev att hon kom och inte stack åt andra hållet. Hon är som en bergochdalbana, ibland lyhörd ibland döv   


Jag tog även med kameran ut för att ta kort, det var näst intill snöstorm med yttepytte små snöflingor så jag trodde ärligt att jag inte skulle få någon bild där hundarna syndes, så det var grått och trist men nu har jag några nya bilder iallafall ! Nu håller vi på att träna en hel del, stå är det mest för Mindy & kontaktövningar med Freja.

Ha det gött !

    

Ovido - Quiz & Flashcards