rebeckasvovvar

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Rebecka - 10 februari 2012 19:53

 

Idag gick vi en kort promenad på knappa kilometern runt gärdet, jag är genomförkyld och har 40graders feber. Var nog ganska dumt ändå att gå till skolan igår och idag med 39grader i feber, dock inte förkyld så då var det bara att pallra sig iväg för att i torsdags göra nationella prov i svenska och idag för att göra biologiprov,   


Nu kom det äntligen upp en bild på Freja med hennes nosgrimma, och nej hon är inte agressiv och bits, utan den är till för att hon inte ska orka dra i kopplet så mycket som hon gjorde innan ibland. Det var ganksa kul när jag var ute med henne, för när jag tog kortet så såg jag hur likt hennes koppel var min mors grimskaft till hästen, de ser exakt lika ut förutom att hennes är lite bredare och har en annan hake, lite lik en häst med nosgrimman & grimskafts kopplet   

Av Rebecka - 10 februari 2012 18:32

Hej! Igår åkte jag och hundarna bussen för att möta upp Felicia o Daisy för en promenad. Jätte kul som vanligt !  Vi gick i nästan 1½timme och promenaden blev ca 6km, helt okej ! Det blev först en koppelpromenad tills vi kom till skogen där vi följde en skogsstig för att hitta lite andra ställen att gå på än våran vanliga mil-promenad som vi båda två börjar tröttna ganska rejält på   Freja är dock riktigt 1års trotsig & som pricken över i så här hon så självständig min lilla tjej så hon tycker att när hon är lös klarar hon sig hur bra som hellst utan mig. Drethund   , så under inkallningarna kan hon inte förstå varför hon ska komma och vara nära oss för. Men vi tränar ju kontaktövningar hemma och jag förväntade mig inte att hon inte skulle bli såhär nu vid ettårstiden  . Men vi kämpar på !  Sen när vi kom tillbaka till bussen och Felicia o D åkt med sin så sov mina två hjärtan på bänken under de 30 minuter som vi väntade på våran. På bussen skötte de sig oerhört bra genom att sova då med, ganska trötta om jag säger så. Vi frös ganska rejält under promenaden också, när jag åkte hemifrån var det endast -2grader. Och när jag gick av bussen när jag kommit hem så var det så kallt så hela ansiktet domnade bort, inte konstigt när det var -10grader.  

 

Jag tog faktiskt med mig kompaktkameran igår för att få några nya bilder på vovvarna, men det blev så mörkt så bilder får det bli nästan gång !  

Ovido - Quiz & Flashcards