rebeckasvovvar

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Långpromenad med Felicia och Daisy !

Av Rebecka - 25 februari 2012 21:29

Kvart i ett mötte jag upp Felicia & Daisy för en långpromenad i det jätte härliga vårvädret   

Det kändes riktigt konstigt att bara ha med Freja men ändå gött för då kunde jag fokusera helt på henne under möten och lite allt möjligt. De fick gå lösa ganska mycket och de var jätte duktiga båda två, även fast Freja hamnade lite i trans ibland när vi kallade in henne. Söta vovve !   Felicia hade med sig sockerkaka och jag tog med saft så när vi gått nästan en mil så satte vi oss och fikade. Då satte vi hundarna en bit ifrån oss och oj så synd det var om dem. När D började gny lite så skyndade sig freja fram till henne och försökte trösta, men sen gnydde hon lite också men sen blev de tysta och då fortsatte vi gå. ( Bild nr 9 & 10)


Vi var även och kollade på klubben hur det såg ut, haha herregud. Varenda träningsplan var täckt av is, vi får nog vänta lite till innan det går att träna ordentligt. Sen fortsatte vi och när vi hade runt två kilometer kvar så kom Felicias mor och hämtade upp dem då de skulle åka bort. Så jag och Freja fortsatte själva. Då testade jag att släppa henne på trottoaren för att träna att hon skulle gå lös. Hon är ju som sagt ettårs trotsig och om det är för mycket störningar så klarar hon inte riktigt av att gå fint när hon är lös, så när Felicia o D var med så räckte det för att hon inte skulle kunna ha tillräckligt med koncentration, men när vi gick själva och jag släppte henne var hon riktigt duktig må jag säga min lilla sötnöt. Video finns under alla bilderna. Vi fick sen vänta på stationen i en timme på bussen och Freja låg ner och kollade på alla som gick förbi, då rensade jag alla de 100 bilder jag tagit och när bussen kom satt Freja och kollade på ett par som satt med barnvagn och hon försökte få syn på bebisen som låg där i, hon älskar verkligen småbarn och tycker de är otroligt facinerande.


Eftersom att vi gick våran 2mils promenad så blev promenaden alltså 2mil och vi var ute i 4 timmar & 45minuter.

Det var jätte härligt väder även fast det blåste något otroligt, det tycker jag att vi gör om snart igen !   


                      


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 9 september 2012 19:29

Byter nu blogg, känner för att göra någonting nytt och vill få en annan stil på bloggdesignen. www.rebeckashundar.wordpress.com ...

Av Rebecka - 5 september 2012 22:01

Lite snabbt om de senaste dagarna, Jag och Freja går i skolan, vi har tagit en annan buss så vi hunnit träna Agility i 45min innan skolan börjar, idag fick hon följa med ut i skogen på biologilektionen som hon skötte sig utmärkt på, hundarnas kvälls...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 16:08

Tog en lite tidigare buss så vi var i skolan 45min innan vi började imorse, så vi tränade en hel del på gungan. Hon var jätteduktig vilket känns bra! Gick av ett par busstationen tidigare och gick 3.5 km hem så Freja fick dra några race på gärdena ...

Av Rebecka - 30 augusti 2012 07:19

Igår var Freja med till skolan och var i hundgården som de senaste dagarna. På lunchen tränade vi Agility. Sen skulle klassen åka och kolla på mariebergsskogen och Färjestad travet, då fick Freja följa med hon också. Hon skötte sig väldigt bra, hon b...

Av Rebecka - 27 augusti 2012 20:53

Dagen började ganska hektiskt efter att jag råkat snoozat bort en timme av min 1.5timme på morgonen. Sen åkte vi buss i 1h och 20min. När vi kom till skolan fick hon gå in i hundgården direkt och jag stack till lektionen. På lunchen fick hon spri...

Ovido - Quiz & Flashcards